به گزارش ایرنا، اسکندر صیدایی روز شنبه در نشست هم اندیشی روحانیان و ائمه جمعه استان همدان افزود: سیاست واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی در همدان با توفیق بالایی انجام شد و در این راستا توانستیم در سال های 95 و 96 فراتر از سهمیه خود عمل کنیم.
وی ادامه داد: سهمیه همدان در 2 سال اخیر واگذاری 144 طرح به بخش خصوصی بود که بر اساس آمار دستگاه های استان تا امروز 524 طرح واگذار شده است.
صیدایی اضافه کرد: با همه محدودیت ها، 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات مختلف با بهره کم در نظام بانکی استان وجود دارد که این تسهیلات در زمینه اشتغالزایی هدایت می شوند و تاکنون 10 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی برای حوزه اشتغال و تولید پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای رونق تولید و رفع مشکالات واحدهای صنعتی استان تزریق شده است، گفت: سهمیه اشتغال همدان در سالجاری حدود 19 هزار و 900 شغل است که تاکنون بستر اشتغال برای 19 هزار تن فراهم شده است و با وحدت و تلاش مضاعف این رقم را به 30 هزار نفر می رسانیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان با بیان اینکه این استان در بحث گلخانه داری ظرفیت بالایی دارد، گفت: طبق آمار جهاد کشاورزی حدود 100هکتار زمین برای ایجاد گلخانه بسترسازی و بخشی از این طرح ها بهره برداری شده است.
صیدایی با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی از دیگر ظرفیت های مهم استان است، گفت: در همین چارچوب 200 مگاوات انرژی خورشیدی در همدان ظرفیت سنجی و حدود 70 مگا وات آن بهره برداری شده و یک سرمایه گذار خارجی نیز برای تولید 500 مگا وات برق اعلام آمادگی کرده است.
وی به مشکل کاهش منابع آب زیرزمینی اشاره و اضافه کرد: انسداد چاه های غیر مجاز یکی از راهبردهای عملی برای جلوگیری از گسترش بحران آب است و در این ارتباط با اجرای طرح های کارشناسی و انسداد چاه های غیر مجاز حدود 200 میلیون متر مکعب آب در استان صرفه جویی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان گفت: بسترسازی برای احداث هتل با راهبرد توسعه گردشگری در همدان به صورت جدی دنبال می شود و این اقدامات از جمله دستاوردهای استان در بحث اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا، همایش بزرگ روحانیان، ائمه جمعه و جماعات استان همدان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در همدان با محوریت آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی، هم اینک در حال برگزاری است.
حدود 2 هزار مبلغ دینی در یک هزار و800 مسجد استان همدان فعال هستند و حدود 2 هزار و 400 هیات مذهبی و 300 کانون و موسسه قرانی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان فعالیت می کنند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.