حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر، افزود: امروز به رغم همه کارشکنی ها، تحریم های اقتصادی، نظامی و مالی، ملت ایران مقتدر و با عظمت و در تمامی عرصه ها پیروز است.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی یک بار حدود 50 سال با آمریکا و کاخ سفید دوست بود، اما امروز به برکت پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی چهار دهه با کاخ سفید دشمن است که البته آنها آغازگر این دشمنی بودند.
وی با بیان اینکه روند رشد و پیشرفت ایران اسلامی را باید طی 50 سال قبل از انقلاب و چهل سال پس از پیروزی انقلاب و دستاوردهای آن مقایسه کنیم، افزود: امروز ملت ایران با قطع رابطه با آمریکا در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که طی 50 سال قبل از انقلاب آمریکا از ایران به عنوان جزیره ای امن برای خودشان یاد می کردند و اسقاطی های آمریکا را به ایران می آوردند و از ایران حق توحش می گرفتند.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه آمریکا با این نوع نگاه به ملت ایران نمی تواند به کشور ما خدمت کند، گفت: هم اکنون وحشی گری های آمریکا در منطقه دیده می شود و با تربیت نیروهای تروریستی، آنها را به منطقه خاورمیانه می فرستند، اما سرنوشت آنها نابودی است.
وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار تاکید کردند باید مردم را بشناسیم، چراکه مردم ما همان مردمی هستند که در عرصه های مختلف حضور پیدا کردند و خواسته هایشان همان است که در راهپیمایی ها تحت عنوان شعار مطرح می کنند.
خطیب جمعه ملایر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از زبان مردم فرمودند، مردم تبعیض و فساد را برنمی تابند و خطاب به سران سه قوه تاکید کردند نسبت به فساد، تبعیض و رانت بی تفاوت نباشند و با آن مبارزه کنند.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به سفر رئیس جمهوری فرانسه به ایران طی روزهای آتی، گفت: امانوئل مکرون باید بدون هیچگونه پیش شرطی و با تفکر اینکه به یک کشور ابرقدرت سفر می کند، به عنوان نخستین رئیس جمهوری فرانسه عازم ایران شود.
حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله میرشاهولد رهبر مبارزات انقلابی و پرچمدار نهضت اسلامی مردم ملایر گفت: وی مجاهد و عالمی نستوه، شجاع و مبارز بود که همچنان محبوبیت وی در دل های مردم ملایر سرد نمی شود.
وی افتتاح چندین طرح عمرانی، صنعتی و آموزشی در ملایر که همزمان با سفر روز گذشته وزیر علوم، تحقیقات و فناوی و استاندار همدان به این شهرستان صورت گرفت را از برکت انقلاب و خدمات نظام جمهوری اسلامی برشمرد.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.