اسفندیار خزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای این طرح ها 32 میلیارد و 640 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: طرح بهبود و اصلاح مراتع با کپه کاری و ذخیره نزولات آسمانی در 40 هکتار از اراضی رزن، همدان، نهاوند، ملایر، تویسرکان، بهار، فامنین، کبودرآهنگ و اسدآباد اجرا شده است.
خزایی گفت: طرح کنترل سیل و رسوب در منطقه برکت آباد همدان و خیمه گاه فامنین از طرح های مهم اجرا شده در بخش آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان همچنین به بذر کاری هشت هکتاراز اراضی منطقه بیغش و علوفه کاری 16 هکتارازحوزه ازندریان ملایر اشاره کرد و افزود: این عملیات با هدف آبخیزداری انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری گونه های گیاهی مانند اتریپلکس وقره داغ در550 هکتار از مناطق بیابانی کبودرآهنگ، فامنین و همدان در راستای مقابله با بیابان زدائی از طرحهای مهم منابع طبیعی محسوب می شود.
خزایی با اشاره به تولید 20 هزار اصله نهال در نهالستان قدس ملایر، یادآورشد: این نهال ها از نوع سرو خمره ای، بنه، بلوط، ارژن و بادامک هستند.
استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.