سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیش از نیمی از خودروهای عبوری از جاده های این استان فاقد زنجیر چرخ هستند.
وی اضافه کرد: این طیف از رانندگان به علت همراه نداشتن زنجیر چرخ با ایجاد راهبندان موجب بروز مشکل برای خودروهای دارای زنجیر چرخ نیز می شوند.
وی ادامه داد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودروهای فاقد زنجیر چرخ 300 هزار ریال جریمه و در زمان بارش برف علاوه بر اعمال قانون، از ادامه تردد آنها جلوگیری می شود.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ به تنهایی کافی نیست بلکه راننده باید مهارت بستن زنجیر چرخ را نیز داشته باشد.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: برخی مواقع زنجیر چرخ موجود در خودرو با لاستیک وسیله نقلیه همخوانی ندارد و نمی توان از آن در مواقع ضروری استفاده کرد.
وی تاکید کرد: عوامل پلیس راه با جدیدت وجود زنجیر چرخ در وسیله نقلیه را رصد کرده و رانندگان متخلف را اعمال قانون می کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: صبح امروز شاهد ریزش پراکنده و مقطعی برف در گردنه 'همه کسی'، اسدآباد و جاده های رزن بودیم و هم اینک این محورها لغزنده هستند.
سرهنگ عزیزی توصیه کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
طرح زمستانی پلیس از 20 آذر امسال شروع شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.