مصطفی پناهنده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال های اخیر استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند، مورد توجه بسیاری از کشورهای مدرن قرار گرفته است و اطلاعات این دستگاه ها نقش مهمی در برنامه ریزی ها ایفا می کند.
وی با بیان اینکه در راستای کمک به هوشمندسازی سامانه حمل و نقل کشوری، یک شرکت دانش بنیان داخلی محصولی جدید معرفی کرده است، افزود: محصول این شرکت ارائه دهنده روش جدیدی به منظور تشخیص حضور، اطلاعات حرکتی و نوع وسایل نقلیه با بهره گیری از برترین فناوری روز جهان است.
پناهنده اضافه کرد: در صورت عملکرد صحیح سامانه مذکور، امکان پردازش اطلاعات دقیق ترافیکی و رصد شبکه از راه دور به منظور برنامه ریزی های توسعه ای و تصمیم گیری های مرتبط با این حوزه، فراهم می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان یادآور شد: از مزایای این سامانه امکان نصب سریع در محل است و پس از پیکربندی های سخت افزاری و نرم افزاری، آمادگی لازم برای ارسال اطلاعات را به سرعت برای کاربردهای مدیریتی فراهم می کند.
وی بیان کرد: این سامانه با بهره گیری از حسگرهای مغناطیسی، پس از جایگذاری در محل تردد وسایل نقلیه، امکان تشخیص و انتقال اطلاعات بدون نیاز به کابل کشی را برای یک سیستم کنترل مرکزی فراهم می کند.
وی عنوان کرد: این محصول پاسخگوی نیازهای برخی از سازمان های دولتی و خصوصی از جمله اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها، پارکینگ موسسات و مراکز اداری و ساختمان های تجاری، پارکینگ های طبقاتی و مدیریت چراغ های ترافیکی است.
وی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به دنبال سیاست های وزارتخانه در نظر دارد با بکارگیری شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز افزایش بهره وری از علوم نوین در حمل و نقل باشد.
گفتنی است 66 دستگاه تردد شمار در محورهای برون شهری همدان فعال است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.