عباس نجاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: چندی پیش 2 جوان حدود 25 ساله با یک قبضه سلاح شکاری و چند فشنگ با هدف شکار وارد محدوده حفاظت شده ملوسان می شوند.
وی اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست نهاوند متوجه حضور این افراد در منطقه حفاظت شده می شوند و پیش از شکار این افراد را دستگیر می کنند.
وی ادامه داد: در بازرسی از وسایل و تجهیزات همراه این شکارچیان علاوه بر سلاح شکاری فاقد مجوز و فشنگ، آلات و ادوات سلاخی حیوانات از جمله چاقو و ساطور کشف می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: این اداره کل اقدام به تشکیل پرونده برای این 2 متخلف در مرجع قضایی می کند.
نجاری اضافه کرد: طبق حکم قاضی، متهم ردیف اول به جرم شروع به شکار به سه ماه حبس، حمل سلاح شکاری فاقد مجوز قانونی به 6 ماه و در مجموع به تحمل 9 ماه حبس محکوم می شود.
وی ادامه داد: همچنین متهم ردیف دوم به جرم شروع به شکار به تحمل 3 ماه حبس محکوم و سلاح و مهمات به نفع دولت ضبط شد.
به گزارش ایرنا منطقه حفاظت شده ملوسان با وسعت 9 هزار و 500 هکتار در فاصله 24 کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند واقع شده و این منطقه در سال 89 به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.
از مهمترین چشمه های این منطقه دوزخ دره، لیساب، اسماعیل خانی، دره بید و موناک را می توان نام برد.
در این منطقه تعداد 152 گونه گیاهی وجود دارد که شامل 138 گونه علفی، سه گونه درختی، 9 گونه درختچه ای و 12 گونه بوته ای می شود.
در منطقه حفاظت شده ملوسان 253 گونه از پنج رده جانوران شامل 34 گونه پستاندار، 164 گونه پرنده، 34 گونه خزنده، چهار گونه دوزیست و 17 گونه ماهی گزارش شده است.
از بین گونه های پرندگان، لک لک سفید، عقاب دریایی دم سفید، سارگپه، سارگپه پا بلند، پیغو، قرقی، عقاب دو برادر، عقاب تالابی، عقاب شاهی، عقاب طلایی، کرکس، هما، دال، عقاب مار خور، بحری، بالابان، شاهین، لیل و دلیجه جزو گونه های ارزشمند منطقه هستند.
همچنین از بین خزندگان، لاک پشت مهمیزدار و کورمار و از بین پستانداران، قوچ و میش، شنگ، کفتار، گرگ و خفاش نعل اسبی بزرگ گونه های در معرض تهدید منطقه به شمار می روند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.