به گزارش ایرنا مجید درویشی روز شنبه در بازدید مشترک کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری شورای شهر از طرح همیار پسماند در مدارس همدان اظهار کرد: با توجه به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پسماند، امسال با هماهنگی آموزش و پرورش و در خواست آنها در تمامی مقاطع تحصیلی شهر همدان، آموزش چهره به چهره در حال اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه کاهش زباله‌ها در بحث پسماند پیش از تفکیک مورد اهمیت است افزود: در هر مدرسه یک همیار پسماند انتخاب شده و با حمایت شورای شهر، آموزش و پرورش و مردم می توان گام موثرتری در راستای ساماندهی پسماند شهری برداشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز گفت: تاکنون آموزش چهره به چهره برای 18 هزار دانش آموز همدانی در مقاطع مختلف تحصیلی اجرایی شده است.
حسین سیبی با اشاره به آموزش شهروندی در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت باید در سطح شهر گام برداشت، هرچند کار سختی است و شاید یک تا 2 ساله نتیجه ندهد، اما در طول چند سال آینده با ورود دانش آموزان به جامعه به ثمر خواهد نشست.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: آموزش و اثرگذاری آن، مهمترین عامل یادگیری در جامعه به ویژه در مدارس است، چرا که تاثیر ارتباط معلم و دانش آموز در مبحث فرهنگ سازی با هیچ ارتباط دیگری قابل مقایسه نیست.
رضوان سلماسی افزود: فرهنگ سازی در پایه های تحصیلی پایین تر برای دانش آموختگان، آموزش پذیرتر و نهادینه تر خواهد شد که به سرعت هم نتیجه می دهد.
وی با تاکید براینکه باید همکاری و تعامل شهرداری و آموزش و پرورش بیش از گذشته باشد اظهار کرد: آموزش و پرورش بازوی اجرایی و کمک اساسی برای مجموعه مدیریت شهری خواهد بود که به هر میزان این فاصله نادیده گرفته شود، نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
طرح همیار پسماند با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش همدان در حال اجرا است.
این طرح تاکنون برای 18 هزار دانش آموز شهر همدان آموزش های لازم را ارائه کرده است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.