محمد ناصر نیکبخت روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اظهار کرد: با وجود اینکه کمبود بودجه و اعتبار در استان همدان وجود دارد اما از جشنواره کودک و نوجوان حمایت خواهیم کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ و هنر دارد و این مهم به صورت جدی در این استان دنبال می شود.
وی به دو رویداد گردشگری همدان در سال 2018 اشاره کرد و گفت: میهمانان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سفیران معرفی همدان به سراسر جهان باشند.
نیکبخت افزود: همدان با وجود یکهزار و 800 اثر تاریخی، قابلیت تبدیل به پایلوت فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان را دارد و نگران هزینه ها این موضوع نیستیم.
وی اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان که سال ها در همدان برگزار می شد باید دوباره به همدان بازگردد.
استاندار همدان با اشاره به نامگذاری امسال به نام باباطاهر که از عارفان برجسته همدانی است و شعرهای این عارف شهرت جهانی دارد، سال 97 همدان را به نام عین القضات همدانی نامگذاری کرد.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی کارگردان برجسته تئاتر کشور با شعار 'کودکی‌؛ همسفر قصه‌ها' کار خود را از 10 تا 15 آذرماه آغاز کرد تا گامی در راستای تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش بردارد.
در این دوره 48 نمایش داخلی و خارجی در بخش‌های تخصصی شامل تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسالان، تئاتر خیابانی و تئاتر دانش آموزی اجرا شد.
برپایی چهار کارگاه آموزشی از برنامه های جنبی جشنواره بود.
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیم نگاهی به کودکان زلزله زده کرمانشاهی داشت و جمعی از کودکان این استان را برای تماشای نمایش به همدان دعوت کرد.
بیش از 60 مهمان خارجی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، چین، آلمان، روسیه، استرالیا، آذربایجان، دانمارک، ترکمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور داشتند.
کتاب بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز منتشر و برای سال های بعد به یادگار گذاشته شد.
همدان سابقه پنج سال میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در پرونده فرهنگی خود به ثبت رسانده است و برای تبدیل شدن به قطب تمام فعالیت های کودک و نوجوان تلاش می کند.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.