ظاهر پورمجاهد روز سه شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان همدان اظهار کرد: درمجموع 15هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی به استان همدان تخصیص یافته است که بخشی از این اعتبار در مناطق روستایی، شهرک ها و نواحی صنعتی هزینه می شود.
وی ادامه داد: 6 هزار 400 میلیارد ریال اعتبار مربوط به سیستم بهین یاب است که مدیران واحد تولیدی برای بهره گیری از این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت باید در این سایت نامنویسی کنند.
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری همدان افزود: سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار فراگیر برای اشتغال پیش بینی شده است که دستگاه ها باید طرح های اشتغالزا را به دبیرخانه آن که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد ارسال کنند؛ چراکه این طرح ها در یک کمیته فنی بررسی شده و تسهیلات با 2 تا چهار درصد یارانه پرداخت می شود.
پورمجاهد اضافه کرد: همچنین تسهیلات اعطایی به طرح های ایثارگری، مناطق محروم، فناورانه و دانش بنیان شامل یارانه 2 تا چهاردرصدی است.
وی درباره نحوه معرفی طرح بیان کرد: کارشناسان دستگاه ها با همکاری بخشداران، شوارها و دهیاران طرح را کارشناسی می کنند و سپس آن طرح در دفتر امور روستایی یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شده و تسهیلات پرداخت می شود.
وی افزود: اعتبارات دیگری شامل 400 میلیارد ریال در بانک سینا و 100 میلیارد ریال در بانک پارسیان با نرخ سود هشت درصد پیش بینی شده است و تاکنون چند طرح از این محل تسهیلات دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: یک هزار و 200 میلیارد ریال نیز در اختیار افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد اشتغال قرار می گیرد.
طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در همدان تک رقمی است و گام های گسترده ای برای توسعه اشتغال پایدار در این استان برداشته شده است و پیش بینی می شود وضعیت اشتغال همدان ارتقاء یابد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.