سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استفاده از تجهیزات نوین یکی از بهترین راهکارها برای کنترل جاده ها و کاهش سوانح جاده ای است.
وی اضافه کرد: در این راستا نصب 55 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده های این استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 23 دوربین عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: قرار است نصب 32 دوربین باقی مانده تا دهه فجر به اتمام برسد اما روند انجام کار به گونه ای است که احتمال می رود این وعده عملی نشود.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: پیشتر دوربین های نصب شده در جاده های این استان سرعت لحظه ای را ثبت می کردند ولی هم اینک متوسط سرعت را نیز تخمین می زنند.
سرهنگ عزیزی اظهار کرد: با توجه به اینکه از سرعت به عنوان مادر سوانح یاد می شود می توان با استفاده از ابزارهای کنترلی نظیر دوربین در کاهش سوانح گام برداشت.
وی بیان کرد: طرحی برای کاهش سرعت در جاده های برون شهری ارائه شده که طبق آن سرعت در جاده ها 10 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: مهمترین راه برای کاهش سوانح جاده ای ارتقای فرهنگ 'شد آمدی' است و ابزارهای کنترلی نظیر جریمه و دیگر طرح ها به تنهایی موثر نخواهد بود.
به گزارش ایرنا دوربین های نصب شده در جاده های برون شهری این استان علاوه بر ثبت لحظه ای سرعت، قابلیت محاسبه میانگین سرعت را نیز دارند.
در حال حاضر آزاد راه همدان - ساوه، تمامی جاده های شهرستان ملایر، جاده همدان - کردستان و همدان کرمانشاه به دوربین ثبت تخلف مجهز هستند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.