به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان همدان در شهرستان ملایر افزود: در تمامی زمینه ها به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی باید با الگوگیری از روحیه بسیجی وارد میدان عمل شویم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بهزیستی متولی حمایت های مردمی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است، اما این نهاد به تنهایی و بدون کمک دستگاه های اجرایی و مشارکت های مردمی قادر به انجام این امر مهم نیست.
رضایی با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی نیازمند حضور سازمان های مختلف و مشارکت های مردمی هستیم، افزود: ملایر مردمی خیر و نیکوکار فراوان دارد که تاکنون کمک های بسیار خوبی را به بهزیستی و کمک به نیازمندان ارایه کرده اند.
وی تاکید کرد: این شهرستان توانمندی و ظرفیت های بسیار بالایی دارد که باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به درستی و به موقع مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار ویژه ملایر به اجرای طرح ملی کرامت در ملایر به عنوان شهر نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح فرصت بسیار مغتنمی است تا با همکاری تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و مشارکت مردمی، فضای مناسبی ایجاد و از رشد آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد جلوگیری کنیم.
رضایی با تاکید بر اینکه برای اجرای موفق طرح کرامت و به نتیجه مطلوب رسیدن این طرح برای کل کشور، باید از همه داشته ها و پتانسیل های شهرستان بهره بگیریم، افزود: برای حل مشکلات اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند و محروم، همه باید بسیج شویم و این دغدغه همه مسئولان و دست اندرکاران باشد.
مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز کسب عنوان شهرستان موفق از نظر شاخص های عملکردی در بین سایر شهرستان های استان را حاصل مدیریت خوب و منسجم فرماندار ویژه ملایر دانست و بیان کرد: مشارکت های مردمی ملایر در کمک به این نهاد مطلوب است.
محمدرضا الوند افزود: در نشست شورای معاونان که به صورت ماهیانه در شهرستان های استان برگزار می شود، با حضور در هر شهرستان ها از نزدیک مشکلات و موانع بهزیستی و مددجویان زیرپوشش بررسی و تا حد امکان مسایل مرتفع می شود.
وی ایجاد اشتغال افراد زیر پوشش این نهاد را از اولویت های مهم برشمرد و بیان کرد: طبق تفاهم نامه با شرکت شهرک های صنعتی، موضوع اشتغال بهبودیافتگان مطرح شد که تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد در اختیار آنها قرار می گیرد.
الوند ادامه داد: با توجه به ظرفیت هایی که در ملایر وجود دارد، اعتبارات در حوزه اشتغال کارفرمایی 30 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اجرای طرح کرامت در ملایر و مبارزه جدی با مواد مخدر و اعتیاد گفت: هم اکنون 6 کمپ مجوزدار در ملایر وجود دارد و سه کمپ دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند که تعداد کمپ ها در این شهرستان به 9 مورد می رسد.
در حال حاضر بیش از هشت هزار تن زیر پوشش بهزیستی ملایر هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.