کامران گردان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح تشویقی در راستای مشارکت مردم در پاکسازی معابر و خیابان ها انجام می شود هر چند سال گذشته نیز این طرح اجرا شد.
وی اضافه کرد: همه ساله درباره برفروبی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار می دهیم و همواره سعی می‌شود فعالیت بهتری اعم از پاکسازی مناسب و نیز شن‌ پاشی، نمک‌ پاشی و کاهش هزینه‌ها داشته باشیم.
گردان بیان کرد: یکی از اهداف این کمیسیون در 2 سال گذشته نهادینه کردن واگذاری بخشی از امور به مردم و نیز بخش خصوصی از جمله در حوزه برف روبی بوده است و با اجرای کارهای فرهنگی در مدت بارش برف از جمله برگزاری جشنواره آدم‌ برفی در پیاده‌ راه بوعلی سعی شده حفظ زیبایی برف را در پیاده‌ راه داشته باشیم.

** تاکسی ها موظف به خدمات رسانی هستند
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان پیرامون فعالیت تاکسی ها در مواقع بارش برف گفت: طرحی برای این مدت در نظر گرفته شده که یک‌سوم تاکسی‌ها باید در ساعات ابتدایی روز در ایستگاه‌ها حضور داشته و خدمات‌رسانی کنند.
وی بیان کرد: البته شماری از تاکسی‌ روزانه موظف به خدمات ‌رسانی هستند که در این زمینه نیز مدیریت تاکسیرانی باید نظارت و بازرسی مستمر را در دستور کار خود قرار دهد.

** 216 دستگاه انواع خودرو‌ آماده پاکسازی و خدمات رسانی در ایام برفی
گردان با اشاره به آماده باش 216 خودرو سبک و سنگین برای پاک سازی و خدمات رسانی مناسب به هنگام بارش برف گفت: شهرداری همدان به هنگام بارش برف آمادگی کامل در خدمات رسانی دارد.
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در ایام سرد و بارشی سال گفت: باید فرهنگ استفاده از لاستیک یخ‌شکن و زنجیرچرخ در بارش برف برای خودروها الزامی شود ضمن اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز همکاری لازم را داشته باشد چرا که مجهز نبودن خودرو به زنجیر چرخ در فصل زمستان نقص فنی خودرو محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: استفاده از لاستیک یخ ‌شکن و زنجیرچرخ در شهر در مواقعی که ضخامت یخ کم است ، از تخریب محیط زیست و آسفالت جلوگیری کرده و صرفه‌جویی در هزینه خدمات شهری را به دنبال خواهد داشت.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.