به گزارش ایرنا، عملیات احداث این طرح ها که اغلب شامل سالن های چند منظوره سرپوشیده می شود، در سفرهای استانی پیش از دولت تدبیر و امید آغاز شد اما به رغم گذشت یک دهه هنوز به بهره برداری نرسیده است.
از این تعداد طرح نیمه تمام ورزشی، 24 طرح ملی و 40 طرح نیز از اعتبارات استانی مصوب شده اما تاکنون به دلیل پرداخت نشدن بودجه مورد نیاز، اقدامی برای تکمیل آنها صورت نگرفته و به بهره برداری نرسیده است.

** تکمیل طرح ها در گرو اختصاص 366 میلیارد ریال اعتبار
مدیرکل ورزش و جوانان همدان درباره تعیین تکلیف طرح های ورزشی نیمه تمام استان می گوید: تکمیل این طرح ها که بیشترشان استانی است، در مجموع نیازمند اختصاص 366 میلیارد ریال اعتبار است که پیگیری های لازم برای پرداخت اعتبار مورد نیاز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از 40 طرح ورزشی نیمه تمام از محل بودجه استانی نیازمند 191 میلیارد ریال اعتبار است.
منعم بیان کرد: همچنین 24 طرح از محل بودجه ملی مورد مصوب قرار گرفته است که تکمیل این طرح ها نیز براساس برآورد فعلی 175 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

** بهره برداری از 21 طرح ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال درصدد تکمیل و بهره برداری از 21 طرح عمرانی ورزشی هستیم که اگر اعتبار مورد نیاز به موقع به دستگاه ورزش پرداخت شود، این طرح ها تا پایان سال تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این 21 طرح ورزشی 170 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، گفت: هم اکنون 30 میلیارد از بودجه استانی، 40 میلیارد از اعتبارات ملی و یکصد میلیارد ریال از محل ماده 27 الحاق طرح های ورزشی تخصیص یافته اما هنوز پرداخت آن انجام نشده است.

** ماده 27 حلال مشکلات مالی طرح های ورزشی
وی با اشاره به اهمیت ماده 27 در تکمیل بخش اعظمی از طرح های نیمه تمام ورزشی استان همدان، گفت: ماده 27 یکی از بهترین مصوبه ها برای شتاب دهی به روند تکمیل طرح های نیمه تمام است که اکنون منتظر پرداخت این اعتبار هستیم.
منعم افزود: سهم امسال استان همدان از این ماده الحاقی، 135 میلیارد ریال است که 25 میلیارد ریال سهم امور جوانان و 110 میلیارد ریال نیز برای طرح های استانی در نظر گرفته شده است که از سال 86 تاکنون به سرانجام نرسیده اند.
وی بیان کرد: در صورت پرداخت این اعتبار از محل ماده 27، هر شهرستان بین هفت تا 10 میلیارد ریال بودجه دریافت می کند و 13 طرح عمرانی ورزشی نیمه تمام نیز به بهره برداری می رسد.

** 685 میلیارد ریال اعتبار نیازمند تکمیل طرح های عمرانی شرکت توسعه
وی در ادامه به طرح های عمرانی ورزشی مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در سطح استان اشاره و اضافه کرد: این طرح ها افزون بر 64 طرح نیمه تمام ورزشی استان است و نیاز به 685 میلیارد ریال بودجه دارد.
منعم افزود: استخر شنا و شیرجه اسدآباد، استخر شنا و شیرجه همدان، سالن دو ومیدانی، پیست دوچرخه سواری، استادیوم پنج هزاری نفری ملایر، پست تارتان ورزشگاه 15 هزار نفری مفتح همدان و استخر سامن ملایر از مهمترین طرح های وابسته به این شرکت است.

** مشارکت بخش خصوصی گره گشای طرح های نیمه تمام
وی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام ورزشی، اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی می تواند گره گشای طرح های نیمه تمام باشد.
منعم افزود: امسال با مشارکت بخش خصوصی 2 طرح ورزشی مهم استان شامل استخر قائم رزن و تختی ملایر به بهره برداری رسید و هم اینک سالن تنیس همدان نیز با مشارکت بخش خصوصی در آستانه تکمیل و بهره برداری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سه سالن ورزشی سال گذشته با مشارکت خیران تکمیل و به بهره برداری رسید و امسال نیز با کمک این قشر در حال تکمیل یک سالن چند منظوره مناسب در روستای ارزانفود هستیم.
همدان در حال حاضر بیش از 300 فضای ورزشی تحت پوشش دستگاه ورزش و جوانان دارد و افزون بر 60 هزار ورزشکار در سطح استان از این فضاهای ورزشی بهره مند هستند.
7520/2090
گزارش از: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.