سید مصطفی رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وی بیان کرد: در این راستا سال گذشته تعداد زیادی از زائران حسینی برای حضور در آیین اربعین حسینی از شهر همدان عبور کردند و مردم همدان مهمان نوازی شایسته ای از آنها داشتند که قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه زمینه های تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در محورهای ورودی و خروجی شهر همدان به سمت غرب کشور مهیا است ادامه داد: شهرداری همدان در ایام اربعین حسینی در سه حوزه داخل شهر همدان، مرز خسروی و منطقه 2 شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی دارد.
وی اضافه کرد: همچنین پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی شهر همدان با هماهنگی پلیس راهور انجام شده و براین اساس 2 مرکز پشتیبانی بر عهده شهرداری همدان در مسیر رفت، مسجد راه کربلا و مسیر برگشت و حسینیه 14 معصوم 'کویینی ها' به منظور خدمات رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.
رسولی خاطرنشان کرد: پاک ‌سازی و نظافت مسیرها و نیز آماده سازی سرویس‌های بهداشتی در پارک‌های بلوار بهشت، راه کربلا، فدک، بوستان نماز، شهروند و الوند و همچنین فضاسازی شهری در طول مسیر تردد زائران در حال انجام است و در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد درنظافت ایستگاه‌های صلواتی و نصب بنر جهت نما و مناسبتی استفاده شده است.
سرپرست شهرداری همدان در ادامه به فعالیت‌ها و وظایف شهرداری همدان در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده آماده سازی و پاک‌سازی پارکینگ‌های خودرویی مرز خسروی بر عهده شهرداری همدان قرار داده شده که کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به این منطقه اعزام شدند و انجام وظیفه خواهند کرد.
رسولی افزود: علاوه بر بحث آماده سازی پارکینگ‌های خودرویی، آماده سازی اتوبوس‌های شرکت واحد به منظور جابجایی زائران حسینی از قصرشیرین به سمت مرز خسروی و همچنین کمک‌های ایمنی و آتش نشانی به صورت متمرکز در این منطقه بر عهده شهرداری همدان است.
سرپرست شهرداری همدان اظهار کرد:80 نفر نیروی شهرداری همدان با 14 دستگاه خودرو به مدت 20 روز به ناحیه 2 شهر کربلا اعزام شدند و وظیفه نظافت، پاک ‌سازی و جمع آوری زباله در این منطقه را برعهده دارند.
رسولی اضافه کرد: همچنین ایمنی و آتش نشانی منطقه 2 شهر کربلا بر عهده نیروهای سازمان ایمنی و آتش نشانی شهر همدان محول شده که در همین راستا تعدادی از عوامل این سازمان به این منطقه اعزام شدند.
وی یادآور شد: با توجه به احتمال بارش برف در این ایام ستاد زمستانی شهرداری همدان با آمادگی کامل در صحنه حضور خواهد داشت تا به زائران حسینی خدمات رسانی کند.
پیش بینی می شود نزدیک به 2 میلیون زائر در اربعین امسال از شهر همدان عبور کنند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.