به گزارش روز شنبه ایرنا، امیر یوسف قربانی در یادواره شهید سرلشگر خلبان علی بختیاری در رزن، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دیگر زمانی نیست که دشمن قلب ما را هدف قرار دهد بلکه ذهن را هدف قرار می‌دهد و با فضاهای مجازی و شبیخون فرهنگی هر روز در حال تدوین نقشه های جدید است.
فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: دشمنان درصدد شکست جوانان ایران از طریق شبیخون فرهنگی هستند اما نمی دانند این جوان ها ریشه در انقلاب اسلامی دارند و در صورت لزوم از انقلاب تمام قد دفاع می کنند.
وی گفت: روح ولایت مداری موجب شد شهیدان بختیاری، شیرودی، باکری، همت و دیگر شهیدان ایستادگی کنند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
فرمانده هوانیروز اظهار کرد: وقتی سخن از دفاع از اسلام در میان باشد، دیگر کشور و مرز مطرح نیست و رزمندگان اسلام برای دفاع وارد میدان می شوند.
امیر قربانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدا و ارج نهادن به مقام آنان باعث افتخار یک کشور است.
وی اضافه کرد: وجه تمایز نیروهای مسلح ایران با دیگر نهادهای نظامی جهان این است که علاوه بر حکم قانونی، بر اساس حکم شرعی نیز اطاعت از ولایت فقیه بر ما واجب است.
فرمانده هوانیروز ارتش، ایمان و تقوا در نیروهای مسلح کشور را وجه تمایز با دیگر نیروهای مسلح دانست و افزود: وجود این ویژگی ها در رزمندگان موجب شد تا شهیدانی همچون سرلشگر خلبان بختیاری در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کند.
امیر قربانی عنوان کرد: با وجود آماده نبودن نیروهای مسلح ایران در اولین سال های پیروزی انقلاب، دشمنان بر این باور بودند که با راه اندازی جنگ می توانند در مدت یک هفته به تهران برسند در حالیکه آنها اخلاص، تقوا و ایثار جوانان این مرز بوم را در محاسبات خود مدنظر قرار نداده بودند.
وی عنوان کرد: گروهک تروریستی موسوم به داعش تا چند کیلومتری مرزهای غربی ایران نزدیک شد اما تفکر عاشورایی و انقلابی نیروهای مسلح برای دفاع از انقلاب مانع ورود دشمن به خاک ایران شد.
فرمانده هوانیروز ارتش، اظهار کرد: رویش های اسلامی امروز ایران، نشات گرفته از تلالو فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره های شهدا است.
امیر قربانی افزود: نتیجه این برنامه های فرهنگی که توسط مردم به صورت خودجوش برگزار می شود تربیت و ایثار جوانانی همچون شهید حججی در راه اسلام است.
وی گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی واکنش سریع و یک یگان متحرک هوایی در خدمت کشور جمهوری اسلامی و در رکاب ولایت به عنوان سربازانی در خدمت مردم درحال انجام وظیفه هستند.
فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: هر متجاوزی که بخواهد با جمهوری اسلامی رو در رو شود به طور حتم ضربه سختی خواهد خورد.
امیر قربانی ادامه داد: رزمندگانی که در رکاب ولایت هستند اجازه نمی دهند دشمن به مرزهای کشور نزدیک شوند و با تمام توان از کشور و مملکت دفاع خواهند کرد؛ همانطور که امروز می بینیم جوان های ما در مرزهای اسلام به دفاع از اسلام می پردازند.
استان همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.