به گزارش ایرنا، نماز گزاران همدانی پس از پایان آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه با در دست داشتن تمثال های مبارک امام راحل، رهبر معظم انقلاب و تصاویری از جنایت های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی و عوامل و مزدوران آنها با شعارهای 'الله اکبر'،' لا اله الا الله'، 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' کشتار مردم میانمار را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی قتل عام بی رحمانه مسلمانان میانمار توسط رژیم بودایی حاکم بر این کشور جنوب شرقی آسیا را به شدت محکوم کردند.
مردم همدان در واکنش به کشتار مسلمانان میانمار توسط افراطی‌های نژادپرست نیز شعارهایی مانند 'کشتار مسلمانان میانمار مجروح کرده قلب هر مسلمان'، 'مسلمان میانمار مطیع پیغمبر است حکومت میانمار آمریکا را نوکر است'، 'مسلمان میانمار شهید راه قرآن، جنایت بودایی به امت مسلمان' را سر داده و خواستار موضع گیری صریح و قاطع و شکسته شدن سکوت نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر در قبال این جنایت ها شدند.
این راهپیمایی در دیگر شهرستان‌های استان همدان نیز با شکوه خاصی برگزار شد تا این پیام را که مردم ایران اسلامی همواره حامی مظلومان هستند، را به تمام جهان مخابره کند.
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آن ها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
بر اساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آن ها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌ کنند.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.