دکتر سیدحبیب اله موسوی بهار عصر پنجشنبه در شورای اداری استان همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طی 4 سال گذشته 650 تخت بیمارستانی در استان همدان تجهیز و بهره برداری شده است.
وی گفت: بیمارستان 185 تختخوابی شهید قدوسی نهاوند، بیمارستان سوانح و سوختگی بعثت همدان و بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) اسدآباد امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه امروز 152 طرح در استان همدان بهره برداری شد افزود: از این تعداد 139 طرح در حوزه بهداشت و درمان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان تاکنون بیش از 750 هزار مورد بستری و اورژانس از یارانه سلامت بهره مند شده اند.
موسوی بهار افزود: پرداخت ها در بخش بستری از 35 درصد به 7.4 درصد کاهش یافته است و در این راستا بیش از 950 میلیارد ریال یارانه سلامت پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 350 هزار مترمربع فضای بیمارستانی در استان همدان درحال ساخت است افزود: در راستای طرح تحول نظام سلامت 400 خانه بهداشت در استان همدان بازسازی و نوسازی شده و 99 خانه بهداشت نیز در طول 8 ماه ساخته و به بهره برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به خدمات دندانپزشکی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه 157 هزار دانش آموز فلورایدتراپی شدند گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 10 هزار میلیارد ریال تجهیزات ، امکانات و ساختمان به بهداشت و درمان استان همدان اختصاص یافته است.
دکتر موسوی بهار با اشاره به اینکه امروز 2 پد بالگرد هوایی در ملایر و نهاوند افتتاح شد گفت: تعداد فوریت های پزشکی استان همدان از 40 پایگاه به 51 پایگاه رسیده و 9 پایگاه درحال احداث است.
گفتنی است؛ در سفر یک روزه سید حسن قاضی زاده هاشمی 153 طرح بهداشتی و درمانی در استان همدان به بهره برداری رسید.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.