شهرام پرورش عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کلزا یکی از محصولات راهبردی و مورد درخواست رهبری برای افزایش ضریب خوداتکایی بوده که در کل کشور 180 هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.
وی بابیان اینکه در استان همدان پنج هزار و 690 تن کلزا تولید و خریداری شده است افزود: در حوزه تولیدات گیاهی میزان تولیدات چهار میلیون تن است که بیش از سه میلیون و 500 هزار تن از تولیدات گیاهی استان به گیاهان زراعی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: 630 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات زراعی آبی و دیم است و تا 3.5 میلیون تن تولید انواع محصولات زراعی را داریم.
پرورش با اشاره به اینکه برآورد امسال محصولات باغبانی 700 هزار تن تولید در استان است افزود: در 2 محصول کشمش و گردو که رتبه‌های خوبی را در کشور داریم برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش تولید انجام شده است.
وی با اعلام اینکه در تولیدات گیاهی بیش از 90 هزار بهره‌بردار فعال هستند اظهار کرد: از سال 92 تا 96 در خرید گندم رشد خوبی داشتیم و امسال 400 هزار هکتار گندم کشت شده که بیش از 70 درصد آن دیم بوده است و تاکنون نیز 371هزار تن گندم خریداری شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی همدان افزود: تاکنون حدود 44 درصد از وجوه گندم معادل 2 هزار و 84 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و 2 هزار و 770 میلیارد در صف پرداخت قرار دارند.
پرورش ادامه داد: هفت کارخانه تولید بذر گندم در استان همدان فعال است و تا کنون 17 هزار تن بذر گندم در استان خریداری شده است.
استان همدان یک هزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی ، 33 درصد اراضی زراعی ، 3.7 درصد باغ ها و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.
استان همدان در بخش کشاورزی 117 هزار بهره بردار دارد که با داشتن 26 درصد اشتغال استان، 29 درصد ارزش افزوده ، سالانه حدود 4.55 میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.