سیدهادی حسینی‌‍‌بیدار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفته دولت، ساختمان اداری آب و فاضلاب شهری جورقان با اعتبار 2.5 میلیارد ریال از محل منابع داخلی احداث شده بهره برداری می شود.
وی با اشاره به بهره‌ برداری از مرکز پایش و راهبری تاسیسات آب و فاضلاب شهر همدان بیان کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال از منابع استانی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: مرکز پایش و راهبری تاسیسات آب و فاضلاب شهر همدان، تله متری و کنترل از راه دور شامل جمع‌آوری، بازخوانی، پردازش، تحلیل و نمایش سیگنال‌های اطلاعاتی ارسالی از تاسیسات آبرسانی شهر همدان شامل، چاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن را انجام می‌دهد که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
حسینی‌بیدار ادامه داد: همزمان با هفته دولت فنس‌ کشی مخزن آجین و چاه‌های اسدآباد با یک میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی بهره‌ برداری می شود که امیدواریم در حفاظت از مخازن آب اثرگذار باشد.
وی به تملک، حفاری و تجهیز چاه شماره 19 اسدآباد را از دیگر طرح ها برشمرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از منابع استانی اجرا شده و حفر چاه به عمق 150 متر با دبی 250 لیتر در ثانیه، تملک 400 مترمربع زمین و 600 متر راه دسترسی در این طرح مدنظر قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین در خصوص بهره‌ برداری از ساختمان اداری آب و فاضلاب شهر دمق با اعتبار 3.5 میلیارد ریال نیز گفت: این ساختمان اداری با اعتبار 6 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: دیوارکشی چاه‌های 10 و 11 و مخازن هوایی ماماهان و افروز از توابع شهرستان فامنین نیز با اعتبار 1.5 میلیارد ریالی افتتاح می شوند.
جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است که این جمعیت به طور کامل زیر پوشش خدمات آب هستند.
29 شهر استان همدان از خدمات استفاده می کنند و 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.