محمد طوماسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فصل بهار امسال 6 هزار و 564 فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: 24 بانک متولی پرداخت تسهیلات ازدواج در همدان هستند که 656 میلیارد و 440 میلیون ریال در سه ماهه سالجاری پرداختی داشته اند.
وی بیان کرد: این میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط 22 بانک پرداخت شده و 2 بانک تاکنون گزارش عملکرد مثبتی در این زمینه ارائه نکرده اند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان اظهار کرد: چهار بانک ملی، کشاورزی، ملت و تجارت این استان بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ازدواج را داشته اند.

**بانک ملی در کمتر از نیم روز وام ازدواج می دهد
مدیر امور شعب بانکی ملی استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط 11 بانک از امروز - یکم مردادماه - آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
طوماسی افزود: سهم بانک ملی ایران، پرداخت 9هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 90 هزار متقاضی در صف انتظار است.
وی اضافه کرد: یک هزار و 50 زوج همدانی بانک ملی را در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی انتخاب کرده اند و هم اینک در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند.
طوماسی بیان کرد: چنانچه این افراد نسبت به تامین مدارک مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهند در کمتر از نیم روز مبلغ پیش بینی شده به حساب آنها واریز می شود.
وی یادآوری کرد: 6 هزار و 564 فقره تسهیلات ازدواج توسط 22 بانک همدان در سه ماهه نخست امسال پرداخت شده که سهم بانک ملی حدود 2 هزار فقره است.

** پرداخت تسهیلات ازدواج بانک کشاورزی
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن میلاد مظهر عصمت و نجابت، حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک کشاورزی این استان از امروز - یکم مردادماه - آغاز شد.
مسعود رضایی به ایرنا گفت: این طرح از ابتدای مرداد امسال به مدت 2 ماه و در راستای اجرای بند - ج - تبصره 16 قانون بودجه سالجاری درباره پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان در صف سامانه ازدواج ادامه دارد.
وی اضافه کرد: زوج هایی که بانک کشاورزی را در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی انتخاب کرده اند می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی همدان و ارایه کامل مدارک در کمترین زمان تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: تمامی مسئولان شعب بانک کشاورزی مکلف هستند با ارائه مدارک یک ضامن معتبر از سوی متقاضی نسبت به تکمیل پرونده در کوتاه ترین زمان و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان اظهار کرد: طبق قانون به هر یک از زوجین 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و مجموع مبلغ پرداختی برای زوجین 200 میلیون ریال است.
رضایی افزود: کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت آن طبق دستور العمل بانک مرکزی پنج ساله ( 60 ماهه) است.
وی با ذکر اینکه 500 متقاضی در صف انتظار دریافت وام ازدواج از بانک کشاورذزی هستند، اضافه کرد: اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج در این طرح ضربتی تنها بر اساس زمان نام نویسی متقاضیان در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: شعب این بانک از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه 161 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به یک هزار و 581 نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.
رضایی افزود: میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در سالجاری از نظر مبلغ حدود 4.3 برابر و از نظر تعداد 2 برابر نسبت به مدت مشابه سال 95 افزایش داشته است.
2 هزار و 228 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج سال گذشته توسط بانک های این استان به 24 هزار و 151 جوان پرداخت شده است.
میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در سال 95 نسبت به سال 94 از آن از نظر ریالی 3.6 برابر و از نظر تعداد متقاضیان 2 درصد افزایش داشته است.
طبق آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال استان همدان به طور متوسط روزانه 55 مورد ازدواج در این استان ثبت می شود.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.