فرید الدین حجت الاسلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح های مطالعاتی برای مطرح کردن لالجین به عنوان شهر بدون مانع به پایان رسیده و رایزنی های بودجه ای با سازمان مدیریت انجام شده است و با ساماندهی معابر شهری لالجین این شهر امسال به عنوان شهر بدون مانع معرفی می شود.
وی گفت: ساماندهی معابر با همکاری ارگان های مربوطه انجام پذیر است و در سال گذشته 36 جلسه در فرمانداری های شهرستان های استان برای مناسب سازی معابر برای تردد معلولان تشکیل شد.
وی درباره خدمات ویژه حوزه سالمندان نیز بیان کرد:سال گذشته 9.8 درصد جمعیت همدان را سالمندان تشکیل می دادند و آمارها نشان می دهد امسال بیش از 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند.
حجت الاسلامی گفت: امسال راه اندازی چندین بنیاد فرزانگان و چندین مرکز روزانه سالمندان برای ارائه خدمات بهتر به سالمندان در دستور کار قرار دارد.
وی درباره کمک هزینه کاشت حلزون نیز اظهار کرد: سال گذشته 39 کودک کمتر از 10 سال در استان همدان متقاضی کاشت حلزون بودند که با کمک مرکز کاشت حلزون بیمارستان بعثت تحت عمل قرار گرفتند.
وی گفت: بیش از 50 میلیون ریال برای هر مورد کاشت حلزون در بهزیستی اختصاص می یابد و پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 80 مورد عمل کاشت حلزون در استان انجام شود.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان همدان نیز در این نشست به رشد 53 درصدی میزان زکات فطره جمع‌آوری شده توسط این مجموعه اشاره کرد و افزود: چهار میلیارد و 362 میلیون ریال میزان زکات جمع‌آوری شده توسط بهزیستی در عید سعید فطر بوده است.
حمیدالله فارسی با اشاره به اینکه زکات غیرنقدی نیز رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، یادآور شد: یک میلیارد و 36 میلیون ریال نیز در حوزه غیرنقدی زکات جمع‌آوری شده است.
فارسی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 840 میلیارد تومان زکات در حوزه نقدی و 2 میلیارد و 133 میلیون ریال نیز زکات غیرنقدی جمع‌آوری شده بود.
وی یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌های تامین معیشت خانواده‌های بی‌سرپرست، خانواده‌های معلول، درمان این افراد و در برخی موارد که خود اهداکنندگان نیت می‌کنند، در مسیرهایی همچون مسکن، درمان و یا ازدواج افراد تحت پوشش بهزیستی صرف می‌شود.
24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی است و شعار آن 'بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' اعلام شده است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که بیش از یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.