محمد ناصر نیکبخت روز دوشنبه در آیین بهره برداری از خط ریلی همدان - تهران با حضور رییس جمهوری اظهار کرد: چهار هزار میلیارد ریال طرح های نیمه تمام به دلیل تصویب طرح های غیر کارشناسی معطل مانده بود بویژه راه آهن همدان - تهران که وزیر راه و شهرسازی ما را نجات داد.
وی افزود: 400 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف به خاطر تصویب طرح های غیر کارشناسی معطل مانده بود ولی 857 میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به همدان مصوب شد که همه اعتبار این سفر تاکنون جذب شده و تمامی طرح ها به جز سه مورد اجرایی شده است.
نیکبخت گفت: علاوه بر این اعتبار، یک هزار میلیارد ریال به طرح راه آهن همدان - تهران اختصاص یافت که این ناشی از تاکید و همت رییس جمهوری است.
وی اظهار کرد: هم اینک 20 هزار میلیارد ریال طرح آماده افتتاح و چهار هزار و 800 میلیارد ریال پروژه آماده کلنگ زنی در این استان آماده است که از جمله طرح مهم سد خرم رود تویسرکان می باشد.
استاندار همدان افزود: در سال 95 ، 970 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی دادیم و 824 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل مجدد به چرخه تولید بازگشتند؛ چرا باید گفت دولت کار نکرده در حالیکه هیچ دولتی به این اندازه کار انجام نداده است؟
نیکبخت گفت: روزی که دولتمردان تدبیر و امید این دولت را تحویل گرفتند کسی فراموش نکرده است که وضعیت چگونه بود؛ بر روی کاغذ درست بود که این دولت یکسال بیشتر دوام نمی آورد چون خزانه خالی بود و البته مردم می دانند دولت کار کرده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون 240 طرح استان به بخش خصوصی واگذار شده که جای خوشحالی دارد ، 65 کیلومتر خط ریلی نهاوند - فیروزان هم تکمیل و آماده بهره برداری است و می توان آن را نیز بهره برداری کرد.
وی بیان کرد: خوشحالم استان همدان امروز میزبان رئیس جمهوری است و این میزبانی بیشتر به دل و روح مردم همدان چسبیده چون این حضور به مناسبت راه اندازی قطار همدان به تهران است و وصل شدن راه آهن همدان به راه آهن سراسری است و این آرزوی دیرینه مردم همدان بود.
وی افزود: این طرح در سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب به این استان مصوب شد و در آن زمان وزیر راه وقت نیز مدافع ایجاد راه آهن شدند و این برکت آن سفر است ولی پس از آن در دولت نهم و دهم ، دولت 750 میلیارد دلاری آمد ولی ادامه کار متوقف شد در حالیکه ریل بود و محدودیت ورود هم نبود.
نیکبخت ادامه داد: این راه آهن ارزش افزوده زیادی داشت و برای مردم مفید بود ولی همانقدر که آن موقع اجرا شده بود به بهانه نبود ریل رها شد تا به دولت یازدهم رسیدیم.
وی اضافه کرد: کل مسیر راه آهن تهران همدان از استان مرکزی تا این ایستگاه در دولت تدبیر و امید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شد و 120 کیلومتر ریل گذاری شد و 60 کیلومتر زیرسازی شد.
وی افزود: پس از به نتیجه رسیدن برجام اولین کار دولت در اولویت قرار دادن ورود ریل بود در حالیکه برخی می گویند برجام چه کرده باید گفت که حتی یک متر از ریل گذاری در دولت قبل انجام نشده بود ولی در این دوره تکمیل شد که به طور حتم مردم به ویژه اهلی استان همدان به خوبی به نتیجه برجام واقف هستند.
استاندار همدان تاکید کرد: مردم همدان قدردان این لطف دولت و عنایت رئیس جمهوری هستند چون آرزوی دیرینه بود از سال 83 تا 92 حدود یک و نیم سال این طرح فعال بود.
نیکبخت با بیان اینکه به محض رسیدن ریل همه مدیران به استقبال کارگران آمدند تا سپاسگزاری و قدردانی کنیم افزود: یک هزار و 750 متر ریل گذاری در کمترین زمان تاکنون سابقه نداشته است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.