به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در جمع مردم شهر ازندریان اظهار کرد: با این بازسازی، بهبود شرایط و قرار گرفتن کشوری روی ریل توسعه، ایران افق روشنی را در آینده دارد.
وی افزود: انتظار داریم برای استمرار این افق روشن، مردم در 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رای حاضر شده و بار دیگر با حضور گسترده خود نشان دهند که دوستدار نظام و پشتیبان انقلاب هستند.
نیکبخت با تاکید بر اینکه مردم با حضور حداکثری خود باید جهان را بار دیگر شگفت زده کنند، بیان کرد: دولت یازدهم هیچگاه قصد عوام فریبی ندارد و وعده های نشدنی به مردم نمی دهد.
وی ادامه داد: اینکه برخی وعده افزایش سه برابری یارانه ها را به مردم می دهند، باید بدانند که طبق تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی، این امر نشدنی است و مجلس اجازه افزایش یارانه ها را نخواهد داد.
استاندار همدان با اشاره به شرایط سخت دولت تدبیر و امید از زمان شروع به کار گفت: دولت یازدهم زمانیکه شروع به کار کرد، رشد اقتصادی مثبت 6 در هشت سال دولت نهم و دهم به منفی 6.8 و تورم 12 به 40 رسیده بود که با تلاش های مجدانه دولت، تورم تک رقمی و رشد اقتصادی مثبت شد.
نیکبخت دوران هشت سال دولت نهم و دهم را از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بدترین شرایط کشور عنوان کرد و افزود: آنها می دانستند که چه چیزی تحویل دولت یازدهم داده بودند که ادعا می کردند دولت بیشتر از یک سال دوام نمی آورد.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به لطف خدا، با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انسجام ملی و پشتوانه مردم و با درایت و تدبیری که داشت، کار را با اقتدار شروع کرد و اقدامات بزرگی را در مسایل داخلی و خارجی کشور انجام داد.
وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در شرایط سخت کشور برشمرد و بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود پنج میلیارد ریال در استان همدان هزینه شد و 290 طرح نیز در حال اجرا است که دوشنبه هفته آینده با حضور ریاست جمهوری تعداد 100 طرح به بهره برداری خواهد رسید.
نیکبخت ادامه داد: در عرصه سیاست خارجی نیز به پشتوانه شهدا و انسجام ملی، 6 ابرقدرت جهان و در حقیقت 36 کشور روبروی قهرمانان دیپلماسی کشورمان قرار گرفتند و برجام به نتیجه رسید و قطعنامه های سخت برداشته شد.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور آوار شده بود، اظهار کرد: با حمایت های دولت یازدهم و در سایه برجام، ریل گذاری در پنج استان کشور از جمله همدان انجام شد و سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان و انگلستان نیروگاه های خورشیدی در این استان احداث کردند.
استاندار همدان با اشاره به افتتاح راه آهن همدان به تهران و شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر و دهها طرح عمرانی و اقتصادی دیگر همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان همدان در هفته آینده گفت: تمام طول مسیر راه آهن همدان تا 20 کیلومتری در استان مرکزی بعد از برجام انجام شد.
نیکبخت یادآور شد: علاوه بر این با حمایت های دولت یازدهم، تعداد 824 واحد تولیدی در استان رسیدگی و به آنها تسهیلات داده شد تا بازسازی و احیا شوند که نمونه بارز آن ذوب آهن آلیاژی ملایر است که یک هزارو 800 میلیارد ریال به بانک های کشور بدهی داشت.
وی همچنین با تقدیر از همراهی و پیگیری های مجدانه فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان این شهرستان در رفع مشکلات مردم گفت: ما آمادگی لازم را برای حل مسایل و مشکلات مردم بویژه روستاییان داریم.
در این آیین تکمیل کمربندی ازندریان، روکش آسفالت جاده اصلی شهر، جابجایی تیرهای برق، مرمت و بازسازی قنوات از جمله مهمترین درخواست ها و مطالبات مردم ازندریان بود که استاندار همدان گفت: قول مساعد برای تحقق این خواسته ها را می دهم و متاسفم که تاکنون این خواسته ها انجام نشده است.
طبق قول استاندار همدان مقرر شد تکمیل کمربندی شهر ازندریان، جابجایی تیرهای برق و مرمت قنوات از هفته آینده و آسفالت جاده اصلی شهر طی 10 روز آینده توسط بنیاد مسکن استان همدان آغاز شود که اعتبار تکمیل کمربندی و آسفالت جاده اصلی توسط استاندار همدان تامین شد.
برای تامین اعتبار مرمت و بازسازی قنوات این منطقه نیز مقرر شد از اعتبار قنوات تخصیص و مابقی نیز توسط استاندار همدان تقبل شد.
استاندار همدان همچنین اعلام کرد: برای آبیاری مکانیزه باغات هر اندازه اعتبار مورد نیاز کشاورزان باشد، به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود.
نیکبخت در عین حال با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای و اقتصادی در استان، پیوست زیست محیطی را برای اجرای این طرح ها یک ضرورت دانست و گفت: هر مقدار تسهیلات که برای ایجاد واحدهای پایین دستی، ماشین آلات مدرن و فرآوری سیلیس مورد نیاز باشد، آمادگی این را داریم که این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
در این آیین از معلمان نمونه استانی بخش جوکار و شهر ازندریان تجلیل به عمل آمد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.