به گزارش ایرنا غلامحسن اکبری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام شروع خوبی برای سایر بخش ها و حوزه ها است که با حمایت های خود به توسعه ورزش این شهرستان کمک کنند افزود: همایش پیاده روی خانوادگی و پخش زنده آن در برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما برای نخستین بار در ملایر برگزار می شود.
وی با تقدیر از پیگیری ها و حمایت های نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه ملایر، مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیات همگانی استان و ملایر در برگزاری این همایش ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش همگانی مادر ورزش قهرمانی است، نیازمند حمایت های ویژه سایر ارگان ها، خیران ورزشی و سازمان های مردم نهاد در توسعه ورزش ملایر هستیم.
اکبری توسعه ورزش همگانی، گنجاندن ورزش در سبد خانوارها، تشویق مردم برای پرداختن به ورزش و ایجاد تحرک و شور و نشاط در بین شهروندان را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: در عین حال این همایش موجب رونق اقتصادی و گردشگری ملایر نیز خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر بیان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از یکصد هزار نفر در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی شرکت کنند.
اکبری با اشاره به جایگاه ورزش ملایر در استان گفت: با توجه به پتانسیل ورزش ملایر در رشته های مختلف، اما هنوز به جایگاه اصلی خود در سطح کشور دست پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: در این راستا با کمک مسئولان، نمایندگان و بخش خصوصی استخر تختی بزودی راه اندازی می شود و سالن کشتی مصطفی جوکار نیز تجهیز و از اواخر اردیبهشت ماه آماده ثبت نام متقاضیان است.
اکبری با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز با وجود اینکه ملایر دارای سمن سرا بود اما یک سمن فعال نداشت گفت: با پیگیری های انجام شده هم اکنون 18 سمن آماده اخذ مجوز است.
رئیس هیات همگانی ملایر نیز خواستار کمک و همراهی نهادها و ارگان ها، بخش خصوصی و خیران، اصحاب رسانه و عموم مردم در برگزاری هر چه مطلوب تر این همایش شد و بیان کرد: ملایر از ساعت هفت صبح روز جمعه 15 اردیبهشت ماه به مدت حدود سه ساعت به صورت زنده روی آنتن شبکه سراسری سوم سیما می رود که به نحو شایسته باید معرفی و شناخته شود.
امین کیانی ادامه داد: بام ملایر محل اصلی برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی است که آبشار مصنوعی بام برای تجمع مردم و پخش زنده مراسم در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات همگانی ملایر با بیان اینکه علاوه بر خودروی پراید صدها جوایز ارزنده دیگر نیز برای شرکت کنندگان در این همایش در نظر گرفته شده، افزود: جایزه اصلی در روز همایش و سایر جوایز دو روز بعد از طریق روزنامه ها اعلام و تحویل برندگان خواهد شد.
به گزارش ایرنا کیانی گفت: از ششم اردیبهشت ماه کار ثبت نام و توزیع تعرفه ها در سطح شهر، مدارس، ارگان ها، اماکن ورزشی و روستاهای پر جمعیت آغاز می شود و مشکلی از نظر توزیع تعرفه ثبت نام نداریم.
وی حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، استاندار همدان، نمایندگان ملایر و سایر مسئولان استانی و کشوری را از جمله مهمانان این همایش عنوان کرد.
کیانی با اشاره به جایگاه ویژه ورزش همگانی ملایر، اضافه شدن بیش از 250 مربی، وجود بیش از 15 کمیته فعال در ورزش همگانی و 6 ایستگاه ورزش صبحگاهی را از جمله اقدامات هیات همگانی ملایر برشمرد.
وی همچنین به اضافه شدن ورزش های پینت بال و فوتبال حبابی به مجموعه رشته های ورزشی ملایر اشاره کرد و گفت: در تلاش برای افزایش ایستگاه های ورزش صبحگاهی به 20 ایستگاه در سطح شهر هستیم.
15 اردیبهشت ماه امسال همزمان با هفته جوان ملایر میزبان برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی در قالب همایش پیاده روی خانوادگی در بام ملایر است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.