به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان محمدرضا شاملو در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی اظهار داشت: طرح هادی در 42 درصد از روستاهای کشور عملیاتی شده است و تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه در نظر داریم طرح بهسازی و طرح گردشگری را در  300 روستای کشور اجرا کنیم.

شاملو تصریح کرد: بنیاد مسکن در بحث اقتصاد روستاها مسئولیتی ندارد ولی این آمادگی را داریم که در سطح کشور، استان و شهرستان نهاوند به عنوان بسترساز رونق اقتصادی روستاها ورود پیدا کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: بخش گیان در شهرستان نهاوند با توجه به ظرفیت گردشگری که دارد به عنوان یک منطقه پایلوت گردشگری انتخاب شده است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در شهرستان موثر واقع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز در این مراسم گفت: نهاوند مجموعا دارای 152 روستای بالای 20 خانوار است که فاز اول طرح هادی در 65 روستای شهرستان اجرا شده است که از این تعداد در 50 روستا عملیات بهسازی کاملا به بهره‌برداری رسیده است و 15 روستا نیز در دست احداث است.

حسن ظفری اظهار داشت: خوشبختانه نهاوند در بحث تکمیل بهسازی در روستاها در سطح کشور از شهرستان‌های پیش‌رو است و از مصادیق شاخص بهسازی روستایی است.

وی تصریح کرد: در زمینه صدور سند مالکیت در سطح استان بالغ بر 140 هزار فقره سند روستایی در استان صادر شده است که در شهرستان نهاوند 21 هزار و 850 جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.

ظفری با اشاره به این‌که نهاوند یکی از شهرستان‌های پیش رو در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی است افزود: تا به امروز 15 هزار و 100 واحد روستایی مبتنی بر ظرفیت و استقبالی که مردم داشته‌اند در شهرستان نهاوند مقاوم سازی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان نهاوند بیشترین سهمیه مقاوم سازی در استان به شهرستان نهاوند تعلق گرفته است.

ظفری بیان کرد: امیدواریم مردم فهیم روستاهای نهاوند در بحث بهسازی، مقاوم سازی و اخذ سندهای مالکیت با بنیاد مسکن همکاری بیشتری داشته باشند و با جدیت بیشتری در زمینه اخذ سند مالکیت و بهسازی واحدهای روستایی اقدام کنند تا بتوانیم به زودی شاهد سنددار شدن کل واحدهای روستایی این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625680
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.