رضا قیاسی روز چهارشنبه در آئین بهر برداری و تجهیز سیستم گرمایش کلاس های مدرسه پسرانه تربیت و دخترانه شهید اشتاد شهر همدان به نخستین بخاری های کم مصرف هوشمند تولید این استان افزود: همدان یکی از استان های مستعد و دارای ظرفیت کشور است و با وجود این همه پتانسیل امروزه در جایگاه استحقاقی خود قرار ندارد.
وی بیان کرد: زمانی همدان جلودار تولید و استفاده از بخاری هایی به نام 'همدان کار' بوده که امروز نیز می تواند برند بخاری کم مصرف هوشمند را به نام خود کرده سپس آن را به سایر نقاط صادر کند.
وی با ذکر اینکه همدان در بیشتر حوزه ها صاحب نام است اظهار کرد: این استان در بخش های مختلف دارای برند بوده و امسال ثبت شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال از دیگر افتخارات استان است.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان افزود: این استان در تمدن و تاریخ دارای سبقه و ریشه بوده و روی برخی وقایع تاریخی تاثیر گذار بوده است همچنین به عنوان اولین شهر جهان 500 سال پایتخت بوده است.
به گزارش ایرنا قیاسی تصریح کرد: با وجود ظرفیت های فراوان تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی، این استان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
وی وجود بهترین سنگ های ساختمانی و تزیینی جهان در همدان را از دیگر مزیت های این استان برشمرد و گفت: این استان به واسطه داشتن سرمایه های گرانبهای انسانی، تاریخی و معدنی بهترین بستر را برای سرمایه گذاری دارد.
معاون استاندار همدان افزود: باید سرمایه های موجود در استان از جمله حوزه دانش و صنعت را به یکدیگر وصل کرده تا نسل های آینده از این سرمایه ها مصرف کرده و هم به دیگر کشورها صادر کنند.
قیاسی با ذکر اینکه همدان پایلوت تولید انرژی پاک در کشور است اضافه کرد: 2 نیروگاه هفت مگاواتی در همدان بهره برداری شده و سه نیروگاه هفت مگاواتی در دست اجرا است همچنین مطالعه احداث یک نیروگاه 30 مگاواتی به همراه ساخت سه نیروگاه خورشیدی با حمایت شهرداری در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا وی گفت: تکنولوژی بخاری کم مصرف هوشمند متناسب با ظرفیت کشور که دارای انرژی گاز است، می باشد.
وی تصریح کرد: افراد زیادی به خاطر انتشار گاز منو اکسید کربن مسموم شده یا جان خود را از دست داده اند که امیدواریم با تجهیز منازل، محل کار و مدارس به بخاری هوشمند دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم .
شرکت تولیدی و صنعتی شوکت (عضو گروه صنعتی پیروی) با همکاری نزدیک شرکت بین المللی 'گروه سیلی' و انتقال تکنولوژی روز جهان از این شرکت، برای نخستین بار در کشور اقدام به ساخت بخاری گازی کم مصرف هوشمند کرده است.
بهینه شدن و کاهش چشمگیر مصرف گاز طبیعی به عنوان ثروت ملی، افزایش بازده حرارت بخاری گازی، از بین رفتن ریسک ایمنی بخاریهای گازی و نجات جان انسانهایی که هر ساله در اثر مسمومیت با گاز CO 2 جان خود را از دست می دهند از مزیتهای این بخاری است.
از دیگر مزایای این بخاری، کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کمک به حفظ محیط زیست ، تنفس هوای پاک و سرشار از اکسیژن در فضای داخل خانه، امکان بهره گیری از درها و پنجره های دو جداره بدون نگرانی از سنگین شدن هوای داخل خانه، عدم امکان سوختگی در اثر تماس با بدنه بخاری و حفظط سلامت اعضای خانواده به ویژه کودکان، است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.