عادل عربی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت کیفی هوای همدان از ظهر یکشنبه در حالت هشدار قرار گرفت و در نیمه شب گذشته به حالت اضطرار نیز رسید.
وی یادآوری کرد: طبق گزارش دریافتی از ایستگاه های پایش آلودگی هوا ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون 166میکروگرم بر مترمعکب رسیده بود که صبح امروز به حدود 136 میکرون تقلیل یافت و هم اینک به کمتر از 100 میکرون رسیده است.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: وضعیت کیفی هوا با نزدیک شدن به ظهر دوشنبه مطلوبتر شد و با بارش باران الهی از میزان گرد و غبار موجود در هوا کاسته شد.
عربی توضیح داد: گرد و غبار شامل ذرات معلق در هوا است که با بارش باران و برخورد و ترکیب قطرات آب با گرد و غبار، آنها سنگین شده و همراه با قطرات آب بر روی زمین می نشینند.
وی گفت: وضعیت کیفی هوای همدان توسط پنج ایستگاه پایش آلودگی هوا واقع در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان ثبت می شود.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: فاکتورهایی نظیر میزان دی اکسید نیتروژن، مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق و ازن، زمان پایش وضعیت کیفی هوا سنجیده می شود.
عربی تاکید کرد: آلودگی هوای همدان منشا خارجی دارد و ریزگردهای از مناطق غربی استان همدان از جمله کشور عراق وارد کشور می شوند.
شهر همدان در 11 ماه گذشته 68 روز آلودگی را تجربه کرده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.