به گزارش ایرنا علی مالمیر روز شنبه در شورای اداری بخش گیان افزود: نوروز به عنوان بزرگترین میراث ناملموس ایرانی ها و یک رویداد فرهنگی فرصت خوبی برای رونق گردشگری است که می توان از آن استفاده لازم را به عمل آورد.
وی تصریح کرد: امروزه گردشگران بیشتر تمایل دارند که بیشتر از آثار باستانی با میراث فرهنگی یک ملت آشنا شوند لذا در مناطقی که قابلیت جذب گردشگر وجود دارد توجه به اقامتگاههای بومی می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای سفر به آنجا باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان افزود: سراب گیان به عنوان یکی از پتانسیلهای گردشگری می تواند باعث رونق گردشگری در نهاوند و در نتیجه عامل جهش اقتصادی باشد .
مالمیر در ارتباط با واگذاری منطقه گردشگری سراب گیان به بخش خصوصی نیز گفت: ما در حال رایزنی با سازمان میراث فرهنگی برای واگذاری مناطق نمونه گردشگری به بخش خصوصی هستیم که البته لازم است امکان حقوقی آن فراهم شود .
فرماندار نهاوند نیز گفت: به منظور توسعه بخش گیان امسال 10 طرح عمرانی با اعتباری نزدیک به 9 میلیارد ریال در بخشهای شبکه آبرسانی ، لایروبی انهار کشاورزی ، ایجاد زمین چمن فوتبال و تامین آب آشامیدنی شهر گیان منظور شده .
کریم حمیدوند افزود: بخش گیان یکی از مناطق مستعد گردشگری و همچنین بخش کشاورزی است که می تواند برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سراب گیان یکی از مناطق گردشگری استان است که سالانه صدها هزار نفر از آن بازدید می کنند لذا لازم است به خاطر تامین امنیت روانی، ماموران انتظامی در ایام گردشگری در این منطقه مستقر شوند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تاکنون افزون بر یک هزار فقره از واحدهای مسکونی در این بخش از تسهیلات مقاوم سازی و یا نوسازی مسکن بهره مند شده است.
ظفری افزود: با توجه به اینکه مسکن مهر در این شهر بدون متقاضی بوده است لذا با توجه به موقعیت شهر گیان به عنوان یک منطقه گردشگری در نظر است که تعدادی از آنها به عنوان متل ، بخشی در اختیار کمیته امداد و بخشی نیز برای توریسم مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: در این راستا قراردادی بین سازمان ملی مسکن با انبوه سازان منعقد شده و مکانی در نظر گرفته شده که دارای 83 قطعه 183 متری تفکیک شده است که در صورت تصویب نهایی ، بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.
بخشدار گیان نیز گفت: بخش گیان یکی از مناطق مستعد گردشگری و اقتصاد کشاورزی است که در صورت سرمایه گذاری روی آن می توان شاهد تحول منطقه شد .
به گزارش ایرنا هاشم جهانگیری افزود: این بخش در زمینه تولید برخی محصولات کشاورزی مانند چغندر قند قطب استان و در کشور نیز مطرح می باشد لذا رفع مشکلات این بخش و توجه به آن می تواند ظرفیتهای آن را بیشتر شکوفا سازد .
وی گفت: ما در شهر گیان نیاز به متل داریم و علاوه بر آن لازم است نحوه مدیریت سراب گیان نیز مطابق با قانون تعیین وضعیت شود تا بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد.
وی گفت: از مهمترین مشکلات بخش گیان بحث مقاوم سازی چند روستا ، افت ولتاژ برق در چندین روستا ، داشتن مشکل آب آشامیدنی و نبود پاسگاه جدید در شهر گیان می باشد .
شهر گیان به عنوان مرکز بخش گیان با 12 روستا و جمعیت بی از 20 هزار نفر در 20 کیلومتری جنوب هر نهاوند واقع شده است.
7525/6993
خبرنگار : وحید سیفی*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.