نادر پیرتاج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شروع سال زراعی تاکنون میزان بارش های همدان 143 میلی متر ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت 12 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: بیشترین بارش های امسال مربوط به تویسرکان با 270 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 12 درصد افزایش داشته است.
پیرتاج ادامه داد: کمترین بارش ها در این مدت نیز مربوط به کبودراهنگ با 124 میلی متر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 10 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 21 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در مناطق جنوب استان احتمال بارش خفیف و پراکنده پیش بینی می شود.
پیرتاج افزود: از روز جمعه تا چهار روز آینده آسمان استان صاف و جوی پایدار بر استان همدان حاکم است .
وی گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته به هشت درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و بیشینه دمای این شهر پنج درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه همدان با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.