سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عوامل این شرکت هرمی با ادعای سرمایه گذاری در راستای ارتقا و پیشرفت انرژی سبز و سوخت های زیستی و غیر فسیلی، اقدام به جذب سرمایه در کشور می کند.

وی اضافه کرد: در این بین تعدادی از افراد در داخل کشور به عنوان لیدر اقدام به تبلیغ این شرکت و جذب و جلب اعضای بیشتر و سرمایه گذاری در این بخش می‌کنند در حالیکه ادمین و اعضای اصلی این شرکت هرمی در خارج درصدد کلاهبرداری از این طریق هستند.

رییس پلیس فتای استان همدان افزود: به تازگی شهروندی با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از کلاهبرداری ۲۰ میلیون تومانی پس از عضویت در شرکت هرمی بین المللی ورد واید انرژی ارایه داد.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: شاکی مدعی بود که از طریق یکی از دوستان با نماینده شرکت سوری سرمایه گذاری بین المللی ارتقا و پیشرفت انرژی سبز و سوخت های زیستی و غیرفسیلی آشنا شده و با تبلیغ های اغواگرانه لیدر این شبکه پیرامون سودهای مالی و تضمینی بالا در صورت عضویت، اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: سایت یاد شده در ابتدای فعالیت چند نوبت اقدام به واریز سود کرده اما پس از گذشت مدتی حساب بانکی مسدود و هیچگونه وجهی واریز نشده و سرمایه اولیه سرمایه گذار نیز مسدود می شود.

رییس پلیس فتای استان همدان ادامه داد: همچنین ادمین های این سایت برای ایجاد انگیزه در بین عوامل داخلی خود، از پول های دریافتی از افراد جدید سودهایی را به حساب آنها واریز می کردند تا آنها نسبت به جذب عضو جدید ترغیب شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: نیروهای فنی و متخصص پلیس فتای همدان با انجام یکسری کارهای پیچیده اطلاعاتی و فنی لیدر این شبکه را در همدان شناسایی و وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کرد هرچند متهمان اصلی به خارج از کشور متواری شده و دستگیری آنها از طریق پلیس اینترپل در دستور کار است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: علاوه بر فرد شاکی افراد زیادی در تله این شبکه هرمی گرفتار شده و حساب آنها پس از سرمایه گذاری در این شبکه مسدود شده است.

وی اظهار داشت: شهروندان پیش از کسب مهارت، ارتقای دانش و سواد رسانه ای اقدام به سرمایه گذاری در محل هایی که هیچگونه اطلاعاتی ندارند نکنند و بدانند هر گونه فعالیت شرکت های هرمی در ایران غیر قانونی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.