مردان بی ادعا که با حداقل ها می سازند و برای بردن تکه نانی بر سفره خانواده، حتی در اوج شیوع کرونا هم هراسی به دل نداشته و در اوج شجاعت، خدمت با عزت را از یاد نمی برند.

در روزهایی که همگان در حال تشویق و ترغیب مردم به خانه ماندن بودند، گنجینه های خاموش این شهر اجاره ندادند تا کرونا به زیبایی شهر خدشه ای وارد کند.

همان مردانی که در جمع کردن طلای کثیف هر شبانه روز در کوچه پس کوچه های شهر قدم برداشته و یک جارو و فرغون همدم همیشگی آنهاست.

آنهایی که به هنگام بارش های شدید و آبگرفتی ها حاضرند تا کمر در چاله و گودال های فاضلاب سرخم کنند تا مبادا آب شهر را باخود ببرد.

جهادگرانی که عزت و شرف خود را در گروی همان رنج کار با دستان پینه بسته ای می دانند تا به لقمه نان حلال برسند و حتی پیدا کردن مثقال ها طلا، چک پول ها و کیف های پرپول دل آنها را به لرزش وا نداشت تا یک شبه به نان و نوایی برسند.

آنان به واقع گنجینه های خاموش شهر هستند که کمتر مورد توجه عموم مردم قرار می گیرند و چه بسا خطاب قرار دادن آنها با یک پیام "خدا قوت" و "خسته نباشید" بتوان انگیزه ای نو در دل هایشان ایجاد کرد.

فعالیت پاکبانان در عصر شیوع کرونا اگرچه آنچنان بازتابی در محافل عمومی و خبری نداشته است اما همواره گنجینه‌های خاموش در خط مقدم حفظ زیبایی و پاکیزگی شهر قرار داشته اند.فعالیت پاکبانان در عصر شیوع کرونا اگرچه آنچنان بازتابی در محافل عمومی و خبری نداشته است اما همواره گنجینه‌های خاموش در خط مقدم حفظ زیبایی و پاکیزگی شهر قرار داشته اند.

همان خادمانی که در جنب وجوش اقدام‌های جهادگونه قشرهای مختلف مردمی و نهادهای اجرایی درعصر کرونا، بی ادعا و خاموش به پاک نگه داشتن شهر دل سپرده اند.

رعایت حقوق قانونی کارگران سرلوحه شورای شهر همدان

رییس شورای اسلامی شهر همدان در این باره گفت: رعایت حقوق قانونی کارگران از جمله پاکبانان سرلوحه امور نظارتی و سیاستگذاری شورای پنجم است.

کامران گردان افزود: تامین معیشت و رعایت حقوق قانونی کارگران یکی از سیاست های مهم شورای اسلامی شهر همدان است و شهرداری همدان نیز به این موضوع توجه ویژه ای دارد و در مباحث معیشتی، رفاهی و تشویقی در مناسبت های مختلف عدالت بین کارگران و کارکنان را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: پاکیزگی و زیبایی شهر همدان همواره در کشور زبانزد است و این مهم مرهون زحمات شبانه روزی پاکبانان و کارگران فضای سبز است که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

گردان بیان کرد: باعث افتخار است که پاکبانان و کارگران فضای سبزشهر همدان در امانتداری نیز الگو هستند و بارها ثابت کرده اند انسان های شریف و پاک دست بوده و افتخار مدیریت شهری محسوب می شوند که همواره مورد احترام شهروندان نیز قرار دارند.

رییس شورای شهر همدان: باعث افتخار است که پاکبانان و کارگران فضای سبز این شهر در امانتداری نیز الگو هستند و بارها ثابت کرده اند انسان های شریف و پاک دست بوده و افتخار مدیریت شهری محسوب می شوند که همواره مورد احترام شهروندان نیز قرار دارند.

جهاد خادمان شهرداری در عصر کرونا

شهردار همدان نیز با تمجید از عملکرد نیروهای خدمات شهری در پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: فعالیت جهادی خادمان شهرداری در عصر کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست.

عباس صوفی افزود: در پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا فعالیت جهادی کارگران خدمات شهری در ضدعفونی و گندزدایی معابر و تاسیسات شهری چشمگیر بوده و همانند جهادگران سلامت در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند.

وی بیان کرد: پاکبانان و کارگران زحمتکش فضای سبز در پیشانی خدمات رسانی به مردم حضور دارند و اگر فعالیت آنها تنها یک روز تعطیل شود، مشکلات زیادی در شهر بوجود خواهد آمد.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: کارگران زحمتکش خدمات شهری از نخستین ساعات روز و در شرایط مختلف آب و هوایی، پاکیزگی و نظافت شهر را عهده دار هستند که جای تقدیر دارد.

صوفی یادآور شد: در دوره مدیریت فعلی شهرداری امور رفاهی و معیشتی کارگران همواره در دستورکار قرار داده شده و تفاوتی بین کارگران و کارمندان شهرداری وجود ندارد.

خدمت ۱۲۰۰ پاکبان به شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: در حال حاضر در حوزه خدمات شهری، نظافت، جمع آوری زباله حدود ٩٠٠ نفر پاکبان و در حوزه فضای سبز نیز ٣٠٠ نفر نیرو داریم که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

معاون شهردار همدان: در حال حاضر در حوزه خدمات شهری، نظافت، جمع آوری زباله حدود ٩٠٠ نفر پاکبان و در حوزه فضای سبز نیز ٣٠٠ نفر نیرو داریم که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وحید علی ضمیر افزود: کارگران خدمات شهری در شرایط مختلف جوی به صورت جهادی فعالیت دارند و از هیچ تلاشی برای نظافت، زیبایی و نگهداری شهر فروگذار نیستند و ما نیز موظف هستیم قدردان زحمات این تلاشگران باشیم.

وی بیان کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا این نیروها در خط مقدم خدمت به مردم به عنوان مدافعان سلامت و بهداشت شهری بوده و همه آنها به اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش مجهز هستند.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از پاکبانان و کارگران خدمات شهری همدان به این ویروس مبتلا نشده اند و به خوبی نکات بهداشتی را رعایت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید در این روزهای سخت نسبت به پاکیزگی شهر کمک کنند، گفت: نباید با سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط شهر، زحمات پاکبان را مضاعف کرد.

علی ضمیر با بیان اینکه مدیریت شهری پروتکل های بهداشتی را به شکل مطلوب رعایت و اجرا کرده است، اظهار داشت: رسیدگی به امور خدمات شهری در راستای بهداشت عمومی به صورت شبانه روز در حال انجام است.

معاون شهردار همدان با اشاره به بسته حمایتی به کارگران شهرداری گفت: این بسته در قالب بن خرید ۶۰۰ هزار تومانی و در راستای تقدیر از زحمات تمامی کارگران در عملیات برفروبی، استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان در حال اهدا است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ( ۱۳ اردیبهشت ) ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.