یاسر نانکلی روز شنبه در حاشیه توزیع این درسنامه ها افزود: بسته‌های آموزشی دوره تحصیلی ابتدایی در راستای توسعه آموزش‌های غیرحضوری و به منظور بهره‌مندی همه دانش‌آموزان همدان از آموزش متوازن، صورت گرفت.

وی اظهار داشت: آموزش‌های از راه دور در قالب درسنامه برای استفاده دانش‌آموزانی که به اینترنت، فضای مجازی و شبکه آموزش سیما دسترسی ندارند، تهیه شده است.

نانکلی عنوان کرد: در این مرحله بیش از چهار هزار بسته آموزشی تهیه شده و برای دانش آموزان مناطق دور دست همدان ارسال شد.

وی با بیان اینکه در آموزش‌های غیرحضوری و مجازی، بیشتر دانش‌آموزان این استان پوشش داده شده‌اند، اظهار داشت: همکاران ما در صف و ستاد تمام ظرفیت‌ها و امکانات را به کار گرفته‌اند تا در شرایط کنونی تعطیلی مدارس موجب وقفه تحصیلی دانش‌آموزان نشود. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایر هم از این درس‌نامه ها بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۶۶۰ دانش آموز عشایر در آموزش و پرورش این استان تحصیل می کنند که ۳۰۰ تن از آنها در کوچ بهاره از استان خوزستان وارد همدان می‌شوند.

وی اظهار داشت: در مدت تعطیلی مدارس، ارتباط بین دانش‌آموزان مناطق دور افتاده با معلمان برقرار است و از طریق ارتباط تلفنی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

در مرحله نخست این طرح، چهار هزار بسته آموزشی بین دانش آموزان روستایی، دورافتاده و عشایر توزیع شد.

همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت تعطیل شده است.

براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان، برنامه‌های آموزشی به تفکیک پایه‌ها و درس‌ها، هر روز در سه نوبت از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۴ هزار ۶۴۰ نفر رسید که ۶ هزار و ۲۸ نفر جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.