قدرت‌الله ولدی روز دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان که در شهرستان ملایر برگزار شد افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی ملایر موظف هستند برای رفع موانع تولید در راستای تحقق جهش تولید تلاش و نسبت به اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل عمل کنند.

وی بیان کرد: در این نشست مشکل هفت طرح و شهرک کشاورزی این شهرستان به صورت جزء به جزء بررسی و با اتخاذ مصوباتی مقرر شد با برنامه‌ریزی و تعیین مدت زمان لازم، موانع و مشکلات موجود بر سر راه این طرح‌ها در اسرع وقت رفع شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری گنبد در دهه فجر سال گذشته توسط استاندار همدان افزود: از همان زمان پیگیر واگذاری قطعات و ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران هستیم.

ولدی ادامه داد: طبق مصوبات این ستاد مقرر شد واگذاری قطعات این شهرک انجام و زیرساخت‌های آن همچون راه دسترسی به شهرک، آب، برق و گاز، تسهیلات کشاورزی، صدور مجوزهای لازم و سند تک برگی رسمی برای متقاضیان طبق زمان معین تعیین تکلیف شود.

وی درباره مشکل شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد نیز گفت: این شهرک ۱۰ سال پیش احداث شده، اما هنوز مشکلات و موانع واحدهای مستقر در این شهرک برطرف نشده است.

معاون استاندار همدان اظهار داشت: در این راستا مقرر شد برای تامین زیرساخت‌های شهرک گنبد و حرم‌آباد از اعتبارات استانی و ملی استفاده شود.

ولدی با اشاره به فعالیت شهرک دامپروی کرتیل‌آباد از ۱۵ سال پیش و استقرار تنها هفت واحد از ۶۶ واحد در این مجموعه تاکید کرد: در مدت زمان یک هفته تا ۱۰ روز مشکل واگذاری این قطعات انجام و پروانه‌ این واحدها باید تمدید شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح فراز نیز طبق دستور استاندار همدان و سند راهبردی توسعه شهرستان، باید در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت محصول و موارد مرتبط فنی اقداماتی صورت گیرد و جهاد کشاورزی، پژوهشکده و مرکز تحقیقات انگور در این زمینه اقدام کنند.

فرماندار ویژه ملایر درباره گاوداری ۶ هزار راسی شرکت سرمایه‌گذاری شستا نیز گفت: هم اکنون از ۸۰ هکتار زمین این طرح ۶۰ هکتار آن واگذار شده و برای تامین آب نیاز به حفر ۲ حلقه چاه دارد که بر اساس ظرفیت دامداری میزان آب مورد نیاز باید تامین شود.

ولدی بر لزوم رفع موانع و مشکلات دامداری چهار هزار راسی پگاه آورزمان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ملایر به قطب دامپروری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در صدد برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سایر واحدهای تولیدی و صنعتی نیز هستیم بیان کرد: به دنبال رفع موانع تولید هستیم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری را در شهرستان جذب کنیم.

فرماندار ویژه ملایر وضعیت اشتغال و سرمایه‌گذاری را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این روند امسال باید تسریع شود و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای رفع موانع تولید، توسعه اشتغال و جذب تسهیلات بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری همدان نیز بیان کرد: طبق اعلام استاندار همدان، ۱۹ طرح مربوط به این شهرستان است که قابلیت پیگیری دارند.

جلیلوند تاکید کرد: این طرح‌ها باید به صورت ماهیانه پیگیری و درصد پیشرفت فیزیکی آنها گزارش داده شود.

وی با اشاره به املاک تملیکی در اختیار بانک‌ها اظهار داشت: در این رابطه هشت واحد در شهرستان ملایر نیاز به پیگیری دارند که چهار طرح مربوط به بانک صادرات، سه طرح بانک کشاورزی و یک طرح مربوط به بانک صنعت و معدن است.

جلیلوند اضافه کرد: ۶ طرح دیگر نیز آماده واگذاری است که مشکل تملیک دارند و باید پیگیری شوند.

در این نشست مشکلات شهرک گلخانه‌ای گنبد و روستای حرم‌آباد، شهرک دامپروری کرتیل‌آباد، احداث و راه‌اندازی گاوداری ۶ هزار راسی شستا، اجرای طرح توسعه گاوداری شیری چهار هزار رأسی پگاه آورزمان، اجرای طرح فراز و باغ‌های داربستی انگور در حوزه‌های مختلف آب، برق، گاز، سوخت، ارایه تسهیلات، مشکلات زیست‌محیطی و منابع طبیعی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع این موانع و مشکلات اتخاذ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.