محمد حسن باقری شکیب روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش شدید باد همراه با رگبار پراکنده باران و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده باران در ساعت‌های عصرگاهی شنبه بیشتر است، اظهار داشت: بارش‌ها بسیار پراکنده و کوتاه است به طوری که ممکن است در قسمتی از شهر بارش داشته باشیم و در قسمتی دیگر هوا صاف باشد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه برای امروز و فردا سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر شدید می‌شود، ادامه داد: روز گذشته سرعت وزش باد در شهر بهار به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی عنوان کرد: از روز دوشنبه در پی فعالیت این سامانه محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و دمای کمینه هوای همدان به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد: به دلیل وزش باد شدید، از بعد از ظهر امروز غبار محلی همدان را فرامی‌گیرد و روز یکشنبه غلظت آن بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و رزن با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.