تقاطع پل رسالت همدان همه ساله با بارش ها محل انباشه شدن آب‎های سطحی شده و نه تنها در تردد خودروها بلکه منجر به خسارت هایی نیز شده بود.

از آنجا که حل این مشکل یکی از مطالبه های مهم شهروندان همدانی به شمار می رفت، شهرداری منطقه ۲ اقدام به عملیاتی کردن طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی آن کرد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بلوار رسالت، کوی نایب احمد، بلوار ۹ دی و پیشگیری از مشکلات آبگرفتگی در زمان بارش به همت شهرداری این منطقه در حال انجام است که با اجرای آن کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حامد جلیلوند افزود: در اجرای این طرح مهم مدیریت شهری ۲۰ هزار متر مربع خاکبرداری انجام شده و تاکنون نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: برای اجرایی شدن این طرح ۱۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری در مسیر آن انجام شده است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح در حال انجام است و ظرف سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با قدردانی از همراهی مردم در اجرای این طرح گفت: عملیاتی شدن این طرح موجب روان سازی تردد خودروها، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تاسیسات شهری و سایر تاسیسات خدماتی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.