به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در نهاوند که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید با بیان اینکه اوضاع انتشار ویروس کرونا در نهاوند نگران‌کننده است و مردم باید این مسئله را جدی بگیرند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند، اظهار کرد: جلسات این ستاد در شهرستان نهاوند از ابتدای سال نو به‌صورت روزانه برگزار می‌شود و آخرین وضعیت شهرستان و اقدامات پیشگیرانه با حضور اعضا بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباطات نامطلوب کنونی شامل رفت آمد در خیابان‌ها، حضور در مراسم عروسی و ختم تا فروکش ویروس کرونا باید تعطیل شود چراکه سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد لذا در این زمینه بخشداران در نقاط مختلف شهری باید نظارت بیش‌ازپیش داشته باشند.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه سپاه به‌عنوان دبیر ستاد کمیته‌ای برای بررسی اقدامات و اجرایی شدن مصوبات تشکیل دهد، گفت: سپاه، بسیج و گروه‌های مردمی طی روزهای گذشته اقدامات خوبی انجام داده‌اند که باید تداوم پیدا کند.

هلال احمر استان همدان با شهرستان نهاوند همراه نیست

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی ایستگاه تب سنجی قلعه قباد طی روزهای گذشته، گفت: از عملکرد مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان طی هفته گذشته گلایه‌مند هستم چراکه همراهی لازم با شهرستان را ندارد.

ناصری با تأکید بر اینکه در بحران نباید منتظر دستورالعمل باشیم، گفت: با توجه به گسیل مرکز نشینان به استان‌ها و شهرستان‌های غربی باید کنترل مبادی ورودی به‌صورت ۲۴ ساعته با جدیت توسط هلال‌احمر، اکیپ انتظامی و پلیس‌راه، شبکه بهداشت و درمان و بسیج انجام شود.

وی افزود: از امشب یک ایستگاه کنترل تب سنج علاوه بر ۳ ایستگاه موجود در مبادی شهرستان با جانمایی مناسب و کارشناسی اضافه می‌شود و تمام خودروهای عبوری به خصوص پلاک‌های غیربومی رصد می‌شوند و در خصوص هدایت آن‌ها به خارج از شهرستان اقدام و در صورت لزوم برگشت داده می‌شوند.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه مدیر بحران شهرستان حلقه هماهنگ‌کننده امورات مربوط به ایستگاه‌های کنترل است، گفت: در میادین و معابر اصلی شهر نیز محدودیت ترافیکی ایجادشده تا ۱۵ فروردین‌ماه تداوم پیدا می‌کند و از تردد وسایل نقلیه عمومی و خصوصی جلوگیری و برابر قوانین برخورد می‌شود.

حضور مردم در آرامستان ها ممنوع است

وی با اشاره به گندزدایی معابر عمومی و همچنین تعطیلی مساجد، گفت: شهرداران، بخشداران و دهیاران نسبت به میدان‌داری در خصوص گندزدایی روزانه و مستمر معابر ورود کنند و در این زمینه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تجهیزات در اختیار خود را به کار بگیرند.

ناصری افزود: مساجد جز برای پخش اذان و اعلام هشدارها نباید فعالیت داشته باشند و سازمان تبلیغات با همراهی هیئت‌امنای مساجد باید به این مهم توجه و به بهترین نحو آن را اجرایی کنند.

وی بابیان اینکه آرامستان های شهرستان نهاوند تعطیل است، گفت: دورترین روستاها حتی با ۲۰ خانوار موظف به اجرای این مهم هستند چراکه سلامتی مردم از هر امری مهم‌تر است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه ۲۰۰ نانوایی شهری و روستایی نهاوند موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند، گفت: تا به امروز به آنچه انتظار داشتیم و در دستور کار قرار داده‌ایم نرسیده‌ایم لذا از اتحادیه نانوایان، صنعت و معدن و تجارت خواهانم نسبت به اجرای موارد بهداشتی و پرهیز از اخذ وجه توسط نانوایی‌ها نظارت جدی‌تر داشته باشند.

ناصری اظهار کرد: واحدهای صنفی که فعالیت آن‌ها در این ایام غیرضروری است باید تعطیل شود لذا در این زمینه اتحادیه‌ها، اتاق اصناف ورود جدی کنند در غیر این صورت در اسرع وقت با توجه به دستورالعمل واحدهای مربوط پلمب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1386313
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.