قدرت الله ولدی روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند اظهار داشت: بدون شک حرکت رو به جلوی انقلاب شکوهمند اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن در عرصه‌های مختلف، مرهون خون پاک و مطهر شهدای گرانقدر است.

وی با بیان اینکه شهدا برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و تعالی ایران، با خون خود عزت، آزادی و استقلال را به ما هدیه کردند افزود: در این مسیر به طور قطع با فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از پیروزی‌ها در مقاطع حساس و تاریخی کشور حاصل شده است.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم این میراث گرانقدر فرهنگی و انقلابی را حفظ کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

ولدی خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از بالاترین خدمات دانست و بیان کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) خانواده معظم شهدا چراغ این ملت هستند که خدمت به آنان نزد خداوند دارای ارزش والایی است.

وی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با وجود تمام سختی‌ها، مشکلات و با صبر و بردباری چراغ معرفت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همواره روشن و جاودانه ساختند.

معاون استاندار همدان ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه‌ای مهم برشمرد و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های صادقانه و مجدانه تمامی خدمتگزاران به خانواده‌های معظم و معزز شهدا، ادامه راه و مسیر شهدا را امری ضروری عنوان کرد.

برگزاری ۷۰ یادواره شهید در ملایر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ یادواره شهدا در نقاط مختلف این شهرستان به منظور پاسداشت جایگاه و مقام یک‌هزار و ۱۰۰ شهید ملایر برگزار شد.

محمدابراهیم مرادی افزود: با توجه به شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» تعداد یادواره‌ها امسال از سال‌های گذشته بیشتر بود و بسیاری از این یادواره‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی(ره) بیان کرد: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت شهدا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران لغو شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر تاکید کرد: در همین راستا برای بزرگداشت مقام شهدا و خانواده‌های معظم آنان، ۱۰ گروه از همکاران ما به صورت تلفنی از ۳۵۰ خانواده شهید و ایثارگر دلجویی و مشکلات آنها را بررسی می‌کنند.

مرادی ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۵۰ مورد سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا با حضور فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس، امام جمعه ملایر و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام شد که قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اردویی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز برگزار می‌شود که به ویژه در ایام اوقات فراغت این برنامه‌ها ادامه دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر همچنین با اشاره به تاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ به دستور امام خمینی(ره) با هدف رسیدگی به خانواده معظم شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است.

مرادی با تاکید بر اینکه که رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران قابل جبران نیست افزود: برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و توسعه روز افزون ایران باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و آرمان‌ها و اهداف شهدا را به ویژه برای نسل جوان تبیین کنیم.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام، ۲ هزار و ۱۰۰ جانباز و ۱۱۹ آزاده و سه شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در ۲۲ اسفند سال ۵۸ بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شد که به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی این روز به نام «روز شهدا» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.