حسین فارسی روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون بارندگی باران در این شهرستان شدت گرفته و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: در هر بخش این شهرستان ۲ یا سه اکیپ مستقر شده و تمامی موارد را کنترل می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از بارندگی در این شهرستان و همچنین گزارشی مبنی بر آبگرفتگی یا تخریب منازل اعلام نشده است.

فارسی ادامه داد: از صبح امروز تا پایان ساعت اداری همراه با فرماندار ویژه ملایر از بخش‌های مرکزی، جوکار و سامن و از نقاط حادثه‌خیزی که در سیل فروردین امسال خسارت دیدند، بازدید شد.

وی گفت: امروز از نقاطی همچون پل روستاهای گنبد، هزارجریب، دهنو، حسین آبادشاملو و زیرآبیه و منطقه پشت ناسیونال ملایر که در سیلاب امسال آسیب جدی دیدند، بازدید شد و هیچ مشکل خاصی با وجود بارندگی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر اظهار داشت: با تجربه ای که از سیل فروردین امسال داریم و تهمیداتی که در ستاد مدیریت بحران اندیشیده شده است، خسارت های ناشی از سیلابی دیگر را تجربه نخواهیم کرد.

فارسی گفت: نگرانی از پر شدن سد کلان نداریم و با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده، سه میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد برای کنترل سیلاب احتمالی خالی شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر شدت بارش‌ها ظرفیت سد کلان نزدیک به پر شدن است ادامه داد: به همین منظور دریچه‌های تحتانی و بالایی سد کلان باز شده و در مسیر رودخانه‌ پایین دست سد، آب در جریان است و مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: همچنین به منظور جلوگیری از خسارت سیلاب و آسیب‌های احتمالی، در هر بخش این شهرستان و مراکز دهستان‌ها و نقاط حادثه‌خیز ماشین‌آلات سنگین همچون لودر، بیل مکانیکی زنجیری و گریدر مستقر شده است.

فارسی یادآور شد: شب گذشته و امشب /سه شنبه/ اکیپ‌هایی نیز در فرمانداری ملایر مستقر شده و تمامی موارد مربوط به بارندگی و بحران احتمالی را رصد می‌کنیم.

طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی ملایر، در بارندگی‌هایی که از روز گذشته/دوشنبه/ در سطح این شهرستان آغاز شده و تا فردا /چهارشنبه/ وجود دارد، میزان بارندگی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر تخمین زده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.