مسعود قادی پاشا روز شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی نهاوند بیان کرد: پس از حادثه دردناک سقوط هواپیما اوکراینی با وجود اینکه قطعات خیلی زیادی از اجساد وجود داشت اما با تلاش پزشکان و متخصصان ژنتیک فرایند تشخیص هویت با بالاترین استاندارد جهانی صورت گرفت و بدون بروز هیچگونه اشتباهی هویت تمامی ۱۷۶ مسافر این هواپیما در کمتر از یک هفته شناسایی شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه یک کار جهادی با بالاترین استاندارد جهانی در این باره صورت گرفت اما برخی می گفتند هویت های اعلام شده درست نیست در حالیکه سازمان پزشکی قانونی در بسیاری از مولفه ها از بیشتر  کشورهای اروپایی بالاتر بوده و از مجهزترین وسایل و دستگاه ها برای تشخیص هویت استفاده کرده است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هر ساله ۲.۵ میلیون گواهی در سازمان پزشکی قانونی صادر می شود همچنین ۶۰ هزار معاینه جسد، بالغ بر ۱۰۰ هزار نمونه سم شناسی و ۱۵ هزار

نمونه ژنتیک صورت می گیرد.

قادی پاشا با بیان اینکه راه اندازی بانک ژنتیک گام بزرگی برای به نتیجه رسیدن پرونده های قضایی است توضیح داد: ۹۲ هزار نمونه از مجرمان دریافت شده و در صورت بروز قتل یا جرمی می توان نمونه موجود در

صحنه جرم را استخراج کرده و با  ۹۲ هزار نمونه موجود تطبیق داد.

وی اضافه کرد: سازمان پزشکی قانونی از نظر مرکز ژنتیک، آزمایشگاه سم شناسی و پاتولوژی از استاندادهای جهانی برخوردار است و استان همدان دارای آزمایشگاه کامل سم شناسی بوده و حداقل های استاندادهای سم شناسی در همدان برقرار است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مراکز جدیدی در شهرستان های تویسرکان، اسدآباد و کبودراهنگ از توابع استان همدان خدمت رسانی بهتری برای شهروندان داشته باشیم.

قادی پاشا گفت: سیاست قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع است در این میان پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان خدمتگزار درصدد تکریم مراجعه کنندگان و پرهیز از تضییع حق و حقوق آنان است.

رییس کل دادگستری همدان نیز گفت: نظام اسلامی با تلاش و مجاهدت های زیادی به دست آمده است و مبنای نظام اسلامی بر اساس قیام برای خدا بوده و این انقلاب برای خدا شکل گرفته است.

محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه حمایت مردم از این انقلاب در اصل تلاش برای آخرت خودشان است بیان کرد: این انقلاب متفاوت از سایر انقلاب ها بوده  رمز پایداری آن توکل به خداوند است.

وی ادامه داد: امام راحل انقلاب اسلامی را بر پایه دین مبین اسلام استوار کرد و امروز ما مفتخر به فعالیت در یک نظام اسلامی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.