محرم روزبه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روستاها زمینه خوبی به لحاظ جمعیتی برای راه اندازی سمن های جوان دارند اضافه کرد: برای راه اندازی سمن ها حداقل به پنج عضو نیاز است و انتظار داریم طرح هر روستا یک سمن با تعامل و حمایت بخشداران و دهیاران در سطح استان روان سازی شود.

روزبه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ روستا در سطح استان وجود دارد و هدف ما فعال سازی سمن های جوان در روستاهایی است که قابلیت تاثیرگذاری دارند.

معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان همدان یادآور شد: با ایجاد سمن در هر روستا شاهد رشد قابل توجهی در حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد در امور جوانان خواهیم بود.

وی افزود: بیش از یکصد سمن فعال در سطح جوانان این استان فعالیت دارند و همدان یکی از استان های برتر در فعال سازی سازمان های مردم نهاد به شمار می‌رود.

روزبه پیگیری برای اخذ شناسه برای تمامی سمن های جوانان استان را از برنامه های اولویتی حوزه معاونت فرهنگی دستگاه ورزش دانست و گفت: تا پایان سال تمامی سمن ها دارای کد شناسه می شوند تا بتوانند بدون مشکل کارهای مرتبط به امور مالی را با سایر دستگاه ها برطرف کنند.

استان همدان براساس آمارها دارای ۶۰۰ هزار جمعیت جوان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.