سردار مهدی فرجی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت سپهبد قاسم سلیمانی در دادگستری همدان با بیان ویژگی های شخصیتی این سردار شهید اظهار داشت: میلیون ها نفر در آیین شهادت سردار سلیمانی شرکت کردند و شمار زیادی از شهروندان چند نوبت در آیین های مختلف این سرباز اسلام حضور یافتند.

وی اضافه کرد: برخی مسوولان با طرح برخی مسایل موجب رنجش رهبر معظم انقلاب می شوند اما سردار سلیمانی در ۴۱ سال خدمت به عنوان سرباز ولایت، حتی یک حرف وحدت شکن بیان نکرد چرا که تابع محض ولایت بود. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با دیدن حاج قاسم لبخند می زدند و وی همواره اخبار خوش برای معظم له می آورد.

سردار فرجی یادآوری کرد: در اتفاق های آبان امسال خیلی ها جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرکت کردند و پیام دادند اما آن شهید والامقام به خود اجازه نمی داد که با کارش ذره ای ناراحتی برای ایشان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری این شهید والامقام بر روی نیروهایش نیز تاثیر گذاشته بود خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد سوریه از دست رفته بود که این کشور را سپهبد شهید سلیمانی از دهن اژدها بیرون کشید. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: ویژگی های شخصیتی و تبعیت پذیری سردار دلها موجب شده بود که فرماندهان عراقی در برابر او خبردار بایستند. 

سردار فرجی اظهار داشت: این فرمانده بعد از هر عملیات با تک تک سربازان ملاقات و از آنها تشکر می کرد و حتی در صورت شکست به آنها دلگرمی و امید می‌داد. 

وی گفت: زمانی قرار بود شهید سلیمانی به ستاد مشترک نیروهای مسلح برود که آن زمان دو گزینه از جمله سردار قاآنی به عنوان بهترین نیرو و جایگرین این شهید مطرح شد.

فرجی اضافه کرد: سردار قاآنی مغز متفکر جنگ با رژیم صهیونیستی است و اسرائیلی ها با شنیدن خبر جایگزین شدن وی به جای شهید سلیمانی، نگران شدند. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی تلاش زیادی برای جلوگیری از پیشروی داعش کرد، یادآوری کرد: در یک منطقه کرد زبان عراق، پیش از عملیات، شهید سلیمانی تاکید بر بررسی تجهیزات داعش داشت.

وی افزود: با وجود اصرار نیروها برای جلوگیری از ورود آن شهید به منطقه ای که پیشمرگان و ارتشی ها آنجا را ترک کرده بودند، اما این سرباز ولایت با موتورسیکلت وارد منطقه شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که فرمانده سپاه قدس با ورود به این منطقه اسیر یا شهید می شود؛ اما سردار دلها سالم برگشت و در این عملیات به داعش که تا نزدیک خانقین آمده بود ضربه سختی وارد کرد. 

سردار فرجی اظهار داشت: کارهای این شهید والامقام در بسیاری از مواقع با معادلات ذهنی دشمنان مطابقت نداشت و از این رو در بسیاری عملیات ها حتی یک شهید هم ندادیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.