مرتضی سبزی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ناجیان غریق این استان به نسبت ۱۰ سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است و در بخش بانوان نیز هم اینک بیش از ۱۵۰ ناجی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه به تناسب استخرهای سرپوشیده فعال در سطح استان به تعداد کافی ناجی غریق وجود دارد که یکی از مزیت های این هیات در سطح کشور به شمار می رود.

سبزی پور خاطرنشان کرد: امسال نیز ۶ دوره کلاس نجات غریق در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم ضمن اینکه دوره های آمادگی سالیانه را نیز برای ناجیان به اجرا گذاشتیم.

وی از همدان به عنوان یکی از افتخارآفرینان قهرمانی در سطح کشور برشمرد و گفت: با وجود اینکه همدان فاقد دریا است اما در بخش دریایی مسابقات نجات غریق و غواصی توانستیم عنوان سوم کشور را تصاحب کنیم.

 دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان با تاکید بر اینکه همکاری متقابل با دستگاه ورزش و بهداشت استان در راستای نظارت بر استخرها وجود دارد، گفت: بازرسی از استخرها به صورت مستمر برگزار می شود و به صورت ماهیانه طرح های بازرسی محسوس و نامحسوس را در برنامه داریم.

سبزی پور با اشاره به دغدغه مالی هیات نجات غریق همدان یادآور شد: لوازم غواصی مصرفی و وارداتی است که با هزینه های بالا تامین می شود؛ به طوریکه تجهیزات لازم یک غواص تا ۲۰۰ میلیون ریال هزینه دربردارد.

وی، فقدان بیمه و سختی کار را از مهمترین مشکلات ناجیان غریق دانست و گفت: امیدواریم وزارت ورزش و فدراسیون نجات غریق در پیگیری و تحقق خواسته ناجیان در این بخش اقدام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.