محمد رضاعدالتخواه روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر مقدمات تک برگی شدن اسناد را فراهم کرد در حالیکه نسبت به منطبق بودن اسناد سابق با ملک تعارضاتی وجود داشت.

وی ادامه داد: برخی مواقع کارشناس هم هنگام تطبیق اسناد قدیمی با ملک دچار اشتباه می شدند ولی در سند تک برگی  حتی زمین های اطراف ملک مشخص بوده و مختصات ملک نیز حتی با مختصات ملیمتر مشخص شده است.

رییس‌کل دادگستری همدان با بیان اینکه اسناد تک برگی موجب بالا بردن ضریب امنیت اسناد شد ادامه داد: اجرای طرح حد نگاری اشکالات را به حداقل رساند بنابراین برای تقویت اسناد رسمی، قانونگذار برای آن ضمانت اجرا قائل شده است.

عدالتخواه تاکید کرد: باید مردم را به سمت دریافت اسناد تک برگی و انجام معاملات به صورت رسمی تشویق کرد.

وی گفت: نقش ثبت اسناد و املاک در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی بسیار موثر است چراکه وجود سند به افراد آرامش و امنیت می دهد و تعارض اسناد آرامش مردم را از بین می‌برد.

رییس‌کل دادگستری همدان با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک از وضعیت سنتی خارج شده است افزود: اقبال مردم به سنددار کردن املاک باعث کاهش تعارضات، تنش ها و جرائم و تخلف ها می‌شود.

عدالتخواه افزود: افرادی دارای سند رسمی موقعیت بهتری در محضر قاضی دارند چرا که نظام، پشتوانه قوی برای سند قایل شده است همچنین سند رسمی به خاطر ارزش اثباتی که دارد به ملک ارزش قیمتی هم می‌دهد. 

وی ادامه داد: بروز اختلاف و منازعه بین افراد ماحصل اسناد عادی است بنابراین قضات دقت کنند که اسناد عادی قدرت پیدا نکنند و موجب زائل شدن اسناد رسمی شود.

رییس‌کل دادگستری همدان با بیان تقابل بین سند رسمی و عادی ۱۰۰ سال پیش شروع شده و هنوز ادامه دارد گفت: اقبال به سند عادی بیشتر است چراکه اجازه داده ایم عده ای سند عادی بدون محتوا را تنظیم کنند.

در این آیین از زحمات ۱۰ ساله ناصر نخله مدیرکل سابق تقدیر و اصغر پیرهادی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان همدان معرفی شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.