اکبر عروتی موفق روز پنجشنبه در کنگره ملی آیت‌الله تألّهی اظهار داشت: نماز معراج مومن، ولایت معصومین، هزار و یک کلام، مجالس، خلوت انس و محرم راز  از جمله کتاب های تدوین شده و در مرحله نشر آیت‌الله محمد هادی تالهی است.

وی اضافه کرد: کمیته علمی این کنگره در ۲ بخش فعالیت خود را از پاییز سال قبل آغاز کرد و در این کمیته ۳۰ طلاب همدانی مقیم تهران و استادان دانشگاه به طور مستقیم و غیر مستقیم همکاری کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا فعالیت کمیته علمی کنگره را در سه محور گردآوری، تایید صحت آثار و تدوین، تنظیم و کتاب سازی عنوان کرد و گفت: دست نوشته های فراوانی از وی به صورت پراکنده موجود بود که اغلب آن را از فرزندش دریافت کردیم.

عروتی موفق با اشاره به بخش فراخوان مقاله های این کنگره گفت: این بخش در چهار محور زندگی نامه، شخصیت عرفانی، اخلاقی و عبادی، شخصیت سیاسی و جمعی برگزار شد و ۵۰ مقاله ارزشمند به دبیرخانه ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این مقاله ها توسط ۲ یا سه داور ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۳۵ مقاله پذیرفته و به چاپ رسید.  

شیخ محمد هادی تألّهی همدانی از فقها و عرفا و مدرسان شیعه بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان متولد و در ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.