حسین شیخ‌الاسلام روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در همدان افزود: آمریکایی ها امروز اعتراف کرده‌اند که ایران توانایی مقابله و برخورد با هر نوع فناوری آنها را دارد.

وی ادامه داد: امروز ایران یکی از پیشرفته ترین و هوشمندترین هواپیماهای جهان را مورد هدف قرار داد و آنها جرات حرف زدن نداشتند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: فقط ۳۳ هواپیما از این نوع در جهان وجود دارد که بعد از هدف قرار گرفتنش آمریکاییها ۲۲ مورد از آن را از رده خارج کردند.

شیخ الاسلام در ادامه اضافه کرد: دکتر مصدق در حرکتی بزرگ نفت کشور را ملی کرد اما در اشتباهی بزرگ‌تر به آمریکاییان اعتماد کرد.

وی افزود: اهمیت ایران به دلیل وجود منابع نفتی است که این منابع برای نخستین بار در مسجد سلیمان کشف شد و استکبارگران به دنبال چپاول آن بودند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کشور انگلیس، رژیم صهیونیستی را به وجود آورد تا به منابع نفتی از نیل تا فرات دست پیدا کند افزود: آمریکا برای نخستین بار به عنوان استخراج کننده نفت وارد عمل شد و به ازای آن به ایران پول کمی داد.

وی خاطرنشان کرد: مصدق گمان می کرد که به جای انگلیس می توان به آمریکا اعتماد کرد، اما آمریکا به همدستی انگلیس کودتا کرد و دولت مصدق را سرنگون کرد.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: آنها بعد از کودتا سعی کردند با آوردن نیکسون به تهران و اعطای دکترای افتخاری به او ملت ایران را بیش از پیش تحقیر کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه تهران اعتراض کردند و ارتش وارد دانشگاه شد افزود: سه تن از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون در دانشگاه اعتراض کرده و به شهادت رسیدند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکایی ها روزانه ۶ میلیون بشکه نفت ایران را استخراج و از کشور خارج می کردند،  نفتی که در میلیونها سال شکل می گیرد را به راحتی به یغما می بردند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: بهترین روش استخراج نفت از مخازن زیرزمینی روش صیانتی استخراج کردن است که آمریکایی ها به هیچ روشی صحیحی پایبند نبودند و ذخایر ایران را تاراج کردند.

وی با اشاره به اینکه آنها قانون ننگین کاپیتالاسیون را وضع کردند که آبرو، اعتبار و عزت مردم ایران را لکه دار می کرد ادامه داد: اما با انقلاب اسلامی ایران سیلی بزرگ ملت ایران به آمریکایی ها زده شد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: قانون دفاع پیشگیرانه و دفاع مشروع به ما اجازه می دهد که بگوییم تسخیر لانه جاسوسی خلاف قانون بین المللی نبوده است و  تمام قوانین بین‌المللی بر اساس منشور ملل متحد است.

شیخ الاسلام ادامه داد: تاثیر تسخیر لانه جاسوسی بر روی ریاست جمهوری کارتر خود را نشان داد و کارتر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نیاورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.