سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه همدان افزود: با حمایت وزارت نفت، این طرح دوباره با همت سرمایه گذاران فعال شد و آغاز به کار آزمایشی آن قبل از پایان سال صورت می‌گیرد و در بهار آینده به جمع پتروشیمی های کشور اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال احیا و اجرایی کردن پتروشیمی ابن سینا هستیم و این طرح در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در شهرستان فامنین ساخته می شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه در فضایی به مساحت ۱۵ هکتار ساخته شده است، ادامه داد: روند ساخت این پتروشیمی فراز و نشیب های فراوانی داشت که امیدواریم این فرازی که شکل گرفته است تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت استان، تمام حمایت خود را از این طرح به کار می‌گیریم، بیان کرد: در تامین آب برای این پتروشیمی ‌مشکلی نداریم و تاکنون سهمیه سه میلیون متر مکعب برای آن قطعی شده است.

استاندار همدان بیان کرد: در تامین برق نیز هیچگونه مشکلی نداریم و با تسریع در امور، مطابق برنامه این پتروشیمی شروع به کار می‌کند.

پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و اتمام این طرح بزرگ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده که در سال رونق تولید عزم مسئولان برای راه اندازی آن جدی شده است.

۹۹۰۴/2090

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.