موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) در یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی این شهرستان از سمت اراک به ملایر در ورودی بهشت هاجر دایر شده است و روزانه به هزاران زائر عاشق اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ارائه می‌دهد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز دوشنبه در آیین آغاز به کار رسمی این موکب گفت: روزانه بیش از ۲۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌ها بین زائران اربعین توزیع می‌شود که شامل چهار هزار پرس صبحانه، حدود ۱۷ هزار پرس ناهار و شام و میان وعده است.

قدرت الله ولدی با تقدیر از مسئولان موکب‌ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی در برپایی ۶ موکب در سطح شهرستان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا خدمات مطلوبی به زائران اربعین ارائه شود.

فرماندار ویژه ملایر

تجهیز ۱۲ مکان برای اسکان زائران اربعین در ملایر

وی موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) را از موکب‌های ویژه و برتر استان دانست و ادامه داد: کیوسک‌های مختلفی برای خدمت‌رسانی به زائران با حضور روحانیان برای پاسخ به سوال‌های شرعی در این موکب مستقر شده است و از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی دریغ نمی‌کنند.

فرماندار ویژه ملایر به نقش دستگاه‌های اجرایی در برپایی موکب‌ها به‌ویژه اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: رسانه‌ها نیز در اطلاع‌رسانی و به تصویر کشیدن تلاش‌ها و زحمات خالصانه موکب‌ها نقش مهمی دارند.

ولدی گفت: مردم و مجموعه مدیران در ملایر یدِ واحده هستند و این وحدت و همدلی موجب شده امنیت، آسایش و خدمات خوبی در این شهرستان برقرار شود.

وی با اشاره به برپایی ۶ موکب در مسیرهای ملایر به همدان، ملایر به اراک و ملایر به نهاوند یادآور شد: ۱۲ نقطه نیز برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته است که ظرفیت اسکان ۲ هزار زائر را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز گفت: زندگی واقعی این است که در خدمت زائران اهل بیت(ع) به ویژه زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

بازدید مسئولان از موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر

حجت الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین باید هر سال پر رنگ‌تر از سال‌های قبل باشد افزود: اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدامات اثرگذاری دارد و در راستای اجرای نیت واقف کمک‌های خوبی را به موکب‌ها ارائه می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان موکب‌ها در عهده‌دار شدن خادمی زائران اربعین در موکب‌های استان بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در زمینه کمک به موکب‌ها و زائران اربعین اقدامات شایسته‌ای دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز افزود: تاکنون رقمی حدود ۹۰۰ میلیون ریال به موکب‌های این شهرستان کمک کرده‌ایم که عمده این کمک‌ها به موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) است.

پژمان جعفری یادآور شد: روزانه برای توزیع پنج هزار پرس غذا بین زائران اربعین حسینی(ع) به موکب‌های ملایر کمک می‌شود.

در اربعین امسال ۶ موکب در شهرستان ملایر دایر شده است که روزانه ۲۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع می‌شود و این خدمات با پایان بازگشت زائران از کربلای معلی ادامه دارد.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.