کتاب "حدیث حاضر غایب" روایتی صاف و ساده از زندگی سردار سرلشکر حاج حسین همدانی است که از زبان جعفر مظاهری، همراه و همراز ۳۴ ساله این شهید بیان شده است. 

مسئول فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان روز شنبه به ایرنا گفت: نویسنده این کتاب محسن صیفی کار از فعالان عرصه تاریخ شفاهی استان است و در این کتاب سعی شده روایتی کامل از دوران فرماندهی جنگ، پس از جنگ، فعالیت های سیاسی و جهادی این شهید بیان شود.

حامد زمان­ میرآبادی خاطرنشان کرد: "حدیث حاضر غایب" دارای ۴۰ فصل است و جعفر مظاهری در نقش راوی در فصل نخست از اولین دیدار و آشنایی با سردار همدانی روایت می کند و سپس از دور و نزدیک رزم و مدیریت جهادی و فرماندهی شهید را تا پایان جنگ و سپس نگرش و عملکرد جهادی او را پس از جنگ در سمت های مختلف استانی و کشوری به نمایش می گذارد.

در فصل آخر این کتاب نویسنده به موضوع حضور مستشاری شهید همدانی در سوریه می پردازد و در فصل آخر "حدیث حاضر غایب" شیوه شهادت این سردار در سوریه بیان می شود.

زمان میرآبادی این اثر را روایتی جامع و صحیح از رزم و مدیریت شهید همدانی دانست و گفت: برای تدوین محتوای این اثر ۸۰ ساعت مصاحبه انجام شده که به ابعاد زندگی و مجاهدت های این مدافع حرم می پردازد.

این کتاب ۱۵ مهرماه با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور رونمایی می شود.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.