سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: والدین باید از سرویس های استاندارد برای جابجایی فرزندان استفاده کنند و اجازه ندهند راننده بیش از ظرفیت خودرو دانش‌آموزی سوار کند.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: چنانچه راننده بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار کند، در صورت بروز حادثه و جانباختن و مجروح شدن سرنشینان، بیمه دیه آنها را پرداخت نمی کند.

سرهنگ عزیزی یادآوری کرد: چناچه بیش از ظرفیت خودرو مسافری سوار شود، سرنشینان نمی توانند از کمربند ایمنی استفاده کنند و احتمال بروز حادثه برای آنها زیاد است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته یک دستگاه سواری پیکان اقدام به سوار کردن هفت دانش آموز در خودروی خود کرده بود که در جاده روستایی واژگون و مجورحان آن با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: عوامل پلیس راه در صورت مواجهه با رانندگانی که بیش از ظرفیت مسافر سروار می کنند، نسبت به اعمال قانون و جلوگیری از ادامه مسیر خودرو اقدام می کند.

سرهنگ عزیزی همچنین داشتن حداقل ۲۳ سال سن، تاهل و مناسب بودن وضعیت فنی خودرو به ویژه لاستیک و ترمزها را از دیگر مواردری برشمرد که ماموران پلیس راه در صورت مواجهه با سرویس مدارس بررسی می کنند.

وی بیان کرد: در صورت معیوب بودن سیستم فنی خودرو، بی درنگ وسیله نقلیه متوقف و پلاک تعمیری بر روی آن نصب شده و به تعمیرگاه ارجاع داده می شود.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.