علی اکبری روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه ۳ کشور، توسعه هر منطقه را منوط به مشارکت در توسعه مناطق همجوار دانست و افزود: این ارتباط و تعامل باید چند سویه باشد و توسعه علمی نیز از این قائده مستثنی نیست. 

وی کمبود بودجه را از مشکلات دانشگاه ها ذکر کرد و گفت: با این وجود در تولید مقاله های علمی به نسبت امکانات منطقه ۳ عملکرد خوبی داشته و موفق بوده است. 

اکبری با بیان اینکه فرایند آموزش به سمت فناوری های نوین رفته و از شیوه های کلاسیک فاصله گرفته است، یادآوری کرد: از همین رو در دانشگاه ایلام مقطع ارشد رشته های برق و انرژی راه اندازی شده که این فرایند در چارچوب ظرفیت‌های نفت و گاز این استان است. 

وی اضافه کرد: دانشگاه ها در خدمت توسعه استان ها هستند و با ارتباط خوب منطقه ای می توان به افق های تدوین شده برای منطقه ۳ دست یافت.

روسای دانشگاه ها و مدیران و معاونان کلیدی منطقه ۳ کشور امروز در همدان برای بررسی ظرفیت ها و برنامه ریزی های آتی و کمک به توسعه این منطقه گرد هم آمدند. 

استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان به ریاست دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای منطقه ۳ کشور هستند. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.